خبر خوش برای معلمان و بازنشستگان فرهنگی | جزئیات اصلاح پرتفوی صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

بررسی اصلاح پرتفوی صندوق ذخیره فرهنگیان در هلدینگ صنعتی و معدنی اعلام شد. اکنون صندوق ذخیره فرهنگیان پس از احیا و ورود به چرخه سودآوری، قابلیت خدمت‌رسانی شایسته به معلمان را دارد.

خبر خوش برای معلمان و بازنشستگان فرهنگی | جزئیات  اصلاح پرتفوی صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به اقدامات انجام‌شده در راستای احیای بانک سرمایه اشاره کرد و گفت: بانک سرمایه با چالش‌های بسیاری مواجه بود که زیان انباشته قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومانی و زیان جاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی، بخشی از آن بود؛ اکنون پس از احیا و ورود به چرخه سودآوری، قابلیت خدمت‌رسانی شایسته به معلمان را دارد.

حمیدرضا نجف‌پور کردی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از بررسی اصلاح پرتفوی صندوق ذخیره در هلدینگ صنعتی و معدنی خبر داد و اظهار کرد: در حال جانمایی بخش‌های مختلف هستیم و بخش معدنی به زودی متحول خواهد شد.

او همچنین بر اهتمام ویژه جهت احیای بانک سرمایه تاکید و عنوان کرد: مجموعه‌های اقتصادی کشور به دنبال ایجاد بانک در زنجیره ارزش هستند، زیرا بانک خلق ارزش می‌کند؛ این در حالی است که صندوق ذخیره فرهنگیان بانک سرمایه را دارد که پس از احیاء و ورود به چرخه سودآوری، قابلیت خدمت‌رسانی شایسته به معلمان را دارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: بانک سرمایه با چالش‌های بسیاری مواجه بود که زیان انباشته قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومانی و زیان جاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی بخشی از آن بود و ما نیازمند احیای بانک بودیم.

نجف‌پور با بیان اینکه شاهد بخشودگی ۲۰ هزار میلیارد تومانی از سوی بانک مرکزی و افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک بودیم، گفت: با توجه به موارد دیگری که رخ داده است، بانک سرمایه افق روشنی خواهد داشت.

او همچنین از تعیین تکلیف ۱۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: راهبردها و اهداف حرکت ما در آینده مشخص شده و در ۹ ماهه اخیر اتفاقات قابل توجهی رخ داده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76599

ارسال نظر