تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

سه شنبه 15 اسفند چه خبر است؟

اینکه تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است را در ادامه بخوانید.

سه شنبه 15 اسفند چه خبر است؟

در مطلبی از سایت عرشه انلاین قصد داریم از روز درختکاری و تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲ شمسی بگوییم ، پس با ما همراه شوید :

تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲

تاریخ روز درختکاری در تقویم شمسی برابر است با:

سه شنبه روز ۱۵ ماه اسفند سال ۱۴۰۲

تاریخ روز درختکاری در تقویم قمری برابر است با:

روز ۲۴ ماه شعبان سال ۱۴۴۵

تاریخ روز درختکاری در تقویم میلادی برابر است با:

روز ۵ ماه مارس سال ۲۰۲۴

درختکـاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

در کشور ما روز درخت‌کاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درخت‌کاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند. حضرت علی علیه السلام در مدینه باغ های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125021

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر