پیش بینی هولناک هوش مصنوعی از تبعات جنگ جهانی سوم

پیش بینی هولناک هوش مصنوعی از تبعات جنگ جهانی سوم

نگرانی‌ها در مورد وقوع جنگ جهانی سوم در روز‌های اخیر پس از طرح شایعاتی درباره انتقال تسلیحات هسته‌ای امریکا به بریتانیا تشدید شده است.

 یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی پیش بینی وحشتناکی را انجام داده مبنی بر آن که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم احتمال کشته شدن میلیون‌ها نفر وجود خواهد داشت. چت بات "چت جی پی تی" (Chat GPT) این ادعا را همراه با هشت سناریوی وحشتناک مطرح کرده که می‌تواند کشور‌های سراسر جهان را مجبور به آغاز جنگ جهانی سوم کند.

به گزارش فرارو به نقل از اکسپرس، این پیش‌بینی‌ها پس از آن انجام شد که روزنامه بریتانیایی "سان" از آن برنامه رایانه‌ای پیشرفته درباره آن چه می‌تواند منجر به اولین جنگ جهانی از سال ۱۹۳۹ میلادی به این سو شود پرسشی را مطرح کرد.

چت جی پی تی این گونه به آن پرسش پاسخ داده است: "در یک سناریوی فرضی جنگ جهانی سوم می‌تواند توسط ترکیبی از عوامل پیچیده ژئوپولیتیک، اقتصادی و اجتماعی آغاز شود. جنگ جهانی سوم ممکن است به دلیل ترکیبی از ناسیونالیسم، پوپولیسم، اختلافات ارضی، دیپلماسی شکست خورده، مسابقه تسلیحاتی و جنگ‌های نیابتی آغاز شود".

همه این عوامل می‌توانند منجر به کشته شدن میلیون‌ها نفر بر اثر وقوع جنگی شوند که اولین جنگ بزرگ بین شرق و غرب است که سلاح‌های هسته‌ای را در زرادخانه‌های خود نگهداری می‌کنند.

 

منبع: فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124345

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر