شروط باکو برای بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه کشور در سالگرد حمله به سفارت این کشور در تهران با اشاره به موضوعات مورد توجه باکو برای بازگشایی سفارت در تهران گفت: اولین مورد تکمیل تحقیقات و تصمیم گیری در مورد این اقدام تروریستی است.

شروط باکو برای بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران

ایران و آذربایجان پس از حمله به سفارت آذربایجان در تهران، روابطشان رو به تیرگی گراییده و تنش‌ها بین ۲ کشور ایران و آذربایجان افزایش یافته است. اتفاق جدیدی در روابط ایران و آذربایجان رخ داده است.وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان شروط باکو برای بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران را بیان کرد

به گزارش عرشه آنلاین ،جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه کشور در سالگرد حمله به سفارت این کشور در تهران با اشاره به موضوعات مورد توجه باکو برای بازگشایی سفارت در تهران گفت: اولین مورد تکمیل تحقیقات و تصمیم گیری در مورد این اقدام تروریستی است.

 وی افزود: دومین موضوع، امنیت کامل سفارت ماست و ما باید از آن اطمینان داشته باشیم. امنیت کارمندان سفارت و اعضای خانواده آن به طور کامل تامین نشد، بنابراین آنها به کشور بازگردانده شدند.

 وزیر امور خارجه یادآور شد: این رویداد بر روابط جمهوری آذربایجان و ایران تأثیر داشت.

 وی افزود: تنش خاصی در روابط بین کشورهای ما وجود داشت، با وجود این، کانال‌های ارتباطی مختلف از طریق وزارت امور خارجه و نهادهای مختلف دولتی باز بود. در سال جاری اقدامات تحقیقاتی ادامه داشت و طبق اطلاعات دریافتی قرار است اولین جلسه دادگاه امروز برگزار شود البته این موضوع را مد نظر قرار خواهیم داد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123995

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر