عبور ناو گروه آیزنهاور آمریکا از نزدیکی سواحل ایران

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) شنبه شب تأیید کرد که ناوهواپیمابر "آیزنهاور" در خلیج فارس مستقر شده است.

عبور ناو گروه آیزنهاور آمریکا از نزدیکی سواحل ایران

ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور، یکی از ناوهای اعزام شده به دستور رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در پی آغاز جنگ غزه، بامداد روز سه‌شنبه ۲۳ آبان در حال عبور از نزدیکی سواحل ایران دیده شد.

ناوگروه آیزنهاور با عبور از دریای سرخ و کانال سوئز وارد آب‌های دریای عمان شده است.

در کنار ناوگروه آیزنهاور و جرالد فورد، آمریکا یک ناو هسته‌ای را نیز راهی منطقه کرده است.

همچنین ناوشکن آمریکایی یواس‌اس کارنی که در منطقه حضور دارد، ماه گذشته موشک‌ها و پهپادهایی را که اعضای حوثی گروه یمنی انصارالله به سوی اسرائیل پرتاب کرده بودند، رهگیری و سرنگون کردند.

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری شنبه شب این هفته، با قدردانی دوباره از آمریکا بابت اعزام این تجهیزات رزمی، آن را حمایت عملی از اسرائیل نامید.

پیش از این رسانه های آمریکایی گزارش دادند که این ناو آمریکایی قرار بوده که دریای آتلانتیک به مدیترانه برود و به ناو گروه جرالد فورد بپیوندد اما در حال اعزام به منطقه خاورمیانه است.

ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی تا کنون دو ناو هواپیمابر خود را در مدیترانه و نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

پیشتر اعلام شده بود که در واکنش به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، دومین نیروی ضربتی ناو هواپیمابر ایالات متحده به گروه دیگری متشکل از شش کشتی جنگی آمریکایی در شرق دریای مدیترانه خواهد پیوست.

پنتاگون دو هفته پیش نیز اعلام کرد که گروه ضربتی «یو. اس. اس. دوایت دی. آیزنهاور» متشکل از پنج فروند کشتی جنگی، قرار است به گروه ضربتی دیگری تحت فرماندهی بزرگترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده یعنی ناو «یو. اس. اس. جرالد آر. فورد» بپیوندد.

گروه ضربتی «فورد» متشکل از شش ناو جنگی سه‌شنبه ۲ هفته پیش وارد منطقه شده بود

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114414

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر