خبر فوری وزیر اقتصاد از واریز سود سهام عدالت و تخصیص سهام عدالت جاماندگان

وزیر اقتصاد از واگذاری سهام عدالت به حدود ۴.۵ میلیون تا ۵ میلیون نفر جامانده خبر داد و گفت: اعطای سهام عدالت جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است.

خبر فوری وزیر اقتصاد  از واریز سود سهام عدالت و تخصیص سهام عدالت جاماندگان

سود سهام عدالت  بزودی پرداخت می شود  جزئیات پرداخت سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد .وزیر اقتصاد از واگذاری سهام عدالت به حدود ۴.۵ میلیون تا ۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت خبر داد و گفت: اعطای سهام عدالت جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است.

تکلیف اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مشخص شده است. جزئیات ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت اعلام شد. دستورالعمل و الگوی جدید سهام عدالت ابلاغ شد. تصمیمات جدیدی در مورد زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت به حساب سهام‌داران گرفته شده است. شرایط و زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام با ضمانت سهام عدالت آغاز شد + اسامی بانک‌ها

 آخرین اخبار و جزئیات درباره واریز سود سهام عدالت، ثبت‌نام سهام عدالت، نحوه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، مبلغ و واریز سود سهام عدالت جدید اعلام شد. خبرهای رسمی درباره سهام عدالت را در عرشه آنلاین بخوانید.

خبر فوری خاندوزی از واریز سود سهام عدالت

در حالی که این روزها مجامع شرکت‌های بورسی همچنان در حالی برگزاری است، این سوال از سوی سهامداران سبد عدالت مطرح می‌شود که جزئیات زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت در سال جاری چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد.در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: هنوز مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت، برای تقسیم سود برگزار نشده، بعد از تقسیم سود شرکت‌ها، سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سید احسان خاندوزی در یک مصاحبه تلویزیونی در خصوص تخصیص سهام عدالت اظهار داشت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید مراحل خود را طی کند. این مصوبه بعد از تأیید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: هنوز مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت، برای تقسیم سود برگزار نشده، بعد از تقسیم سود شرکت‌ها، سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

وزیر اقتصاد: بیش از چهار میلیون نفر مشمول سهام عدالت می‌شوند

طبق تکلیف قانون بودجه سال گذشته، سهام عدالت به ثبت‌نام‌کنندگانی که در دهه ۸۰ به آنان تعلق نگرفته بود، با اولویت مشمولین نهادهای حمایتی شامل؛ کمیته امداد و بهزیستی، تخصیص می‌یابد.

 پیشنهادی آماده شده که باید مراحل خودش را در هیأت وزیران طی کند و اگر مورد موافقت نهایی قرار بگیرد، امیدواریم در همین سال ۱۴٠۲، سهام عدالت را به آنها ارائه دهیم.

 جاماندگان و مشمولین نهادهای حمایتی؛ در مجموع بیش از چهار میلیون و ۷٠٠ هزار نفر می‌شوند و در صورتی که سهام مورد نیاز برای تخصیص به آنها، به تأیید هیات دولت برسد، تمام این افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وزیر اقتصاد از واگذاری سهام عدالت به حدود ۴.۵ میلیون تا ۵ میلیون نفر جامانده خبر داد و گفت: اعطای سهام عدالت جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است.

، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤالی در خصوص سهام عدالت  جاماندگان و کمبود احتمالی منابع گفت: منابع برای جاماندگان داریم، دولت به‌قدری که بخواهد سهام به جاماندگان واگذار کند دارد و در سال گذشته نیز دو بار تلاش کردیم مصوبه آن را از هیئت دولت دریافت کنیم، دستگاه‌هایی که مالک آن سهام و صنعت بودند با واگذاری سهام عدالت جاماندگان موافقت نکردند.

وی با بیان اینکه “روز گذشته مجدداً با بروزرسانی تعداد افرادی که مستحق بودند و باید مشمول عدالت می‌شدند نامه جدیدی را برای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور برای طرح در هیئت دولت ارسال کردیم”، گفت: در این پیشنهاد تلاش شد سهام‌هایی را که احتمالاً بدون مشکل باشند و تصور می‌کنیم وزرا با آن موافقت کنند، برای آقای مخبر ارسال کردیم تا در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد.

پیش‌بینی سهام برای 5 میلیون جامانده سهام عدالت

خاندوزی با تأکید بر اینکه “امیدوار هستیم امسال این وعده محقق شود”، گفت: سهامی که تا امروز از سوی دولت تأمین شده است، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و 1.5میلیون نفری را که در دهه 80 از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شامل می‌شود، در مجموع برای حدود 4.5 میلیون تا 5 میلیون نفر، حتی افرادی که در دوره اول ثبت‌نام سهام عدالت انجام داده بودند و مستحق نیز بودند اما سهام دریافت نکردند، پیش‌بینی سهام انجام شده است.

سهام‌دارشدن جاماندگان در انتظار تصویب هیئت دولت

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیش‌بینی زمان سهام‌دار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام عدالت جاماندگان زمان نمی‌برد و در حقیقت مسئله مصوبه هیئت دولت است. در صورتی که وزارتخانه‌های مالک شرکت‌های نفتی یا صنعتی موافقت کنند مراحل مربوط به اعطای سهام یک تا دو ماهه انجام‌شدنی است. امیدوار هستیم این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته دچار نشود که با آن مخالفت شد.(تسنیم)

مشکل عدم تخصیص سهام عدالت جاماندگان چیست؟

تجارت‌نیوز نوشت: طی سال‌های گذشته وعده‌های زیادی درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مطرح شده است. دولت در ابتدا عنوان می‌کرد که منابعی برای تخصیص سهام جدید ندارد اما فشار مجلس سبب شد دولت به دنبال منابع برای سهام جدید، وعده‌هایی را مطرح کند.

در همین راستا دولت سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر را به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی کرد. بر همین مبنا قرار بود به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان‌زاده آن زمان در مورد دلیل این درخواست توضیح داده بود که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، در حالی که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

جزییات واریز سود سهام عدالت ؟

چندی پیش عضو شورای عالی بورس گفت: این شورا در مورد واریز سود سهام عدالت و نحوه توزیع آن هنوز تصمیمی نگرفته است.

بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه مجمع اکثر شرکت‌های سهام عدالت برگزار شده و سود شناسایی کرده‌اند، چه موقع این سودها برای سهامداران عدالت واریز می‌شود، گفت: هنوز شورای عالی بورس در مورد خود سهام عدالت و نحوه توزیع سود سهام عدالت سال گذشته این سهام، نگرفته است.

وی افزود: هنوز اختلاف بر روی اصل سهام عدالت وجود دارد، آیین‌نامه معاملاتی سهام عدالت هم در حال بررسی است و تاکنون 2-3 جلسه در مورد سهام عدالت در شورای عالی بورس برگزار شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

عضو شورای عالی بورس گفت: روز سه‌شنبه 31 مرداد هم جلسه شورای عالی بورس برگزار می‌شود، اما هنوز موضوعی در مورد سهام عدالت در دستور کار قرار نگرفته است.

عبداللهی در مورد اینکه آیا سود سهام عدالت امسال هم دو مرحله‌ای و یا یک مرحله‌ای خواهد بود، عنوان کرد: در این موضوع به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما عمده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سودده هستند و برای سهامداران سود شناسایی خواهند کرد.

هفته پیش خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه پرداخت سود سهام عدالت اظهار داشت: بستگی به عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارد که اگر سودها را زودتر واریز کنند، زودتر سود سهام عدالت را می‌پردازیم.

یک مقام آگاه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: از 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت تاکنون 29 شرکت مجمع عمومی برگزار کرده‌اند که از این تعداد 25 شرکت سود شناسایی کرده‌اند که باید سهامداران خود از جمله سهامداران عدالت بپردازند، چهار شرکت بدون سود بوده‌اند و باید مجمع عمومی بقیه شرکت‌ها هم برگزار شود و با توجه به فصل برگزاری مجامع، ظرف یکی دو هفته آینده تکلیف بقیه شرکت‌ها هم روشن می‌شود.

این مقام آگاه گفت: شورای عالی بورس باید تصمیم‌گیری کند که سود سهام عدالت چگونه و با چه سازوکاری برای سهامداران پرداخت شود که هنوز شورای عالی بورس به جمع‌بندی نرسیده است.

سهام عدالت متعلق به 49 میلیون ایرانی است که در 49 شرکت شامل 13 شرکت غیر بورسی و 36 شرکت بورسی هستند و سود عملکرد سال مالی 1401 باید تجمیع شده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود. سال گذشته این سود در دو مرحله پرداخت شد، اما سال‌های قبل در یک مرحله واریز شد.(فارس)

 

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر مرجع قرار دادن اخبار رسانه‌های رسمی توضیحاتی درباره زمان واریز سود سهام عدالت ارائه داده است.

او در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روال سالیانه پرداخت سود سهام عدالت بدین گونه است که باید صبر کرد تا مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود؛ سپس متناسب با سهامی که دارندگان سهام عدالت دارند سود میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

حاجی‌وند در ادامه بیان کرد: پیش از این، شرکت‌ها تا ۸ ماه بعد از برگزاری مجمع مهلت داشتند که این سود را به حساب سهامداران واریز کنند، اما امسال با توجه به تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌ها به جای ۸ ماه، ۴ ماه فرصت دارند تا این سود را تقسیم کنند.

حاجی‌وند در خصوص زمان واریز سود نیز اظهار کرد: فصل مجامع معمولا خرداد و تیر است و باید اجازه دهیم مجامع به صورت کامل برگزار شود و این مهلت ۴ ماه هم به پایان برسد. در نهایت از مبادی رسمی از جمله رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی حتما در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت مطلع باشند که در حال حاضر تقسیم سودی انجام نمی‌شود و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی نیست که به هیچ محلی مانند کافی‌نت مراجعه و یا مبلغی را پرداخت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا میزان سود سهام عدالت مشخص است، گفت: برای مشخص شدن میزان سود سهام عدالت نیز باید سهامداران منتظر بمانند تا روشن شود هر شرکتی بسته به سیاست‌ها و تولیدی که دارد چه مبلغی را به عنوان سود تقسیم می‌کند و اکنون نمی‌توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

حاجی‌وند در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تخمین سود سهام عدالت وجود دارد هم بیان کرد: باید اجازه داد تقسیم سود انجام شود تا اطلاعات نادرست به سهامداران تزریق نشود

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105290

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • حقیقت

        شروع شد هر روز تا اسفند ماه این خبر درج و ۲۹ اسفند پول نیم کیلو گوشت یعنی ۴۰۰ هزار بیاد تو حساب

      • ب

        چرا امکان شکایت از فرد سهام داران از شرکت ها
        در محاکم قضایی سلب آمده
        و ذینفع نیستند
        ؟
        از دیدگاه مردم استفاده میکنید
        یا قانون مدار هستند..!
        از مجازی بر مشکلات خود فائق آمده اید
        بر طبل قدرت..

      ارسال نظر