تغییر مهم در صندوق فرهنگیان | سهام به فرهنگیان داده می شود

دولت ملزم شذ که تمامی اموال صندوق تجدید ارزیابی شود که این شامل اموال منقول و غیر منقول و کلیه دارایی‌ها است و بعد تبدیل به اوراق سهام شود که این سهام به فرهنگیان داده خواهد شد.

تغییر مهم در صندوق فرهنگیان | سهام به فرهنگیان داده می شود

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از  اصلاح صندوق فرهنگیان براساس برنامه هفتم خبر داد

به گزارش عرشه انلاین، محسن زنگنه گفت:ما دولت را ملزم کردیم که تمامی اموال صندوق تجدید ارزیابی شود که این شامل اموال منقول و غیر منقول و کلیه دارایی‌ها است و بعد تبدیل به اوراق سهام شود که این سهام به فرهنگیان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه صندوق فرهنگیان متعلق به آنان است، اظهار داشت: بخشی از سرمایه صندوق توسط دولت تامین می‌شود و بخشی از حقوق فرهنگیان هم در طول سال‌های خدمت به صندوق ریخته می‌شود. لذا منابع صندوق مشترک بین دولت و فرهنگیان است. ما در مصوبه خود تعرضی به حقوق فرهنگیان نداشتیم.خیلی از فرهنگیان در طول ۳۰ سال خدمت مبلغ قابل توجهی را به صندوق می‌دهند و دولت هم منابع قابل توجهی به صندوق واریز می‌کند اما در نهایت خروجی، برای سبد معیشتی فرهنگیان مورد قبول و مطلوب نیست و نبود شفافیت وجود دارد. بهدطور مثال، فرهنگیان می‌گویند که با پول آنها فلان ساختمان خریداری شده که در طول سال‌های گذشته به چند برابر رسیده است. پس تکلیف آنها از سود حاصله از این افزایش قیمت ساختمان چیست؟ ما دولت را ملزم کردیم که تمامی اموال صندوق تجدید ارزیابی شود که این شامل اموال منقول و غیر منقول و کلیه دارایی‌ها است و بعد تبدیل به اوراق سهام شود که این سهام به فرهنگیان داده خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102966

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • معلم

        ازبرنامه ریزان ومسئولان اقتصادی دولت محترم تقاضاداریم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ای راکه مایلندسهام شرکت‌های بورسی وهلدینگهای صندوق ذخیره فرهنگیان راخریداری کنندبادادن مشوق هایی برای بازنشستگان درنظربگیرندتاچرخ اقتصادکشوروچرخ زندگی بازنشستگان باهم بخوبی بچرخدوازمزایاوسودسهام خریداری شده صندوق ذخیره بهره مند شوند

      ارسال نظر