آخرین جزئیات از رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته / خبر مهم آموزش و پرورش

رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش به کجا رسید.

آخرین جزئیات از رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته / خبر مهم آموزش و پرورش

رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش به کجا رسید. وزیر آموزش و پرورش جزییات جدیدی از رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته اعلام کرد رضا مراد صحرایی گفت:  رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته در آموزش و پرورش اعمال شده است . به گفته وزیر آموزش و پرورش  مشکلات پرداخت  رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته پیش از شروع سال تحصیلی حل می‌شود.

رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه اعتباراتی برای پوشش این گروه از دانش‌آموزان پیش‌بینی نشده بود، این کار در قالب هدیه ویژه رئیس جمهور انجام خواهد شد.

صدور احکام رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته به کجا رسید؟

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشته چند روز آینده خواهد بود.

با این حساب فرهنگیان بازنشسته می‌توانند امیدوار باشند این رتبه بندی در حقوق مرداد ۱۴۰۲ آن‌ها اعمال شود.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رتبه بندی بازنشستگان آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: رتبه بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده است ولی مسئله مربوط به پرداخت کسور بازنشستگان است که باید از طریق سازمان برنامه بودجه به صندوق بازنشستگی کشوری با صدور احکام انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این موضوع را به صورت پیوسته پیگیری می‌کند،‌ تصریح کرد: بین سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی کشوری درباره وجهی که برای بازنشستگان آموزش و پرورس باید پرداخت شود، اختلاف نظر وجود دار ولی پیش از شروع سال تحصیلی این موضوع حل می‌شود.

وی درباره اینکه واریزی اخیر معلمان بر اساس رتبه بندی انجام شده صورت گرفته است،‌ گفت: آنچه که ما انجام دادیم بر اساس رتبه بندی است ولی آنچه که صندوق بازنشستگان کشوری انجام می‌دهد بر اساس احکام است که صادر خواهد شد.

رتبه بندی معلمان

زمان واریز معوقات حقوق معلمان و بازنشستگان

معلمان شاغل و بازنشسته بابت ساعات حق‌التدریس خود به ازای ماه‌های بهمن، اسفند ۱۴۰۱ و فرورین و اردیبهشت ۱۴۰۲ مطالبه دارند.

هم‌اکنون بخشی از حق‌التدریس معلمان یعنی حق‌التدریس بهمن ماه 1401، اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره افزایش حقوق معلمان در استان های گرمسیری

همچنین مطالبات مربوط به حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی تا پایان سال 1401 و مرخصی ذخیره فرهنگیان بازنشسته نیز تا سال 1400 پرداخت خواهد شد.

بخش دیگری از مطالبات معلمان، مربوط به 60 ساعت تدریس آنها در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان است که تابستان سال 1401 با هدف جبران بخشی از افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا برگزار شد اما تا به امروز، هنوز مطالبات مربوط به معلمان شاغل در این طرح، پرداخت نشده است.

جزئیات پرداخت معوقات حقوق معلمان و مطالبات رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبات رتبه‌بندی ۴۲ هزار نفر از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تاکنون پرداخت نشده بود در مرحله پرداخت است.

صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان سال 1400 اظهار کرد: برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال 1400 با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی هماهنگی‌های لازم انجام و اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد.

او افزود: کسورات سهم صندوق و مطالبات به جا مانده بازنشستگان سال 1400 که مشمول رتبه‌بندی هستند، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای پرداخت معوقات به 260 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که تأمین شد و بخشی از آن را بابت سهم کسورات تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است و بخشی نیز به مطالبات معلمان بازنشسته اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: حدود 42 هزار معلم بازنشسته سال 1400 در تاریخ اول مهر بازنشسته شدند و به دلیل یک روز اختلاف مشمول رتبه‌بندی نشده بودند، فرآیند محاسبه معوقات آنها به زمان بیشتری نیاز داشت و تلاش می‌کنیم مطالبات به زودی پرداخت شود.

طبق قانون رتبه‌بندی، افرادی که از تاریخ 31 شهریور 1400 (اجرای قانون رتبه‌بندی) بازنشسته شدند، می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار شوند و احکام بازنشستگی آنها برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

 

صحرایی درباره موضوع عدم پرداخت شهریه در دهک‌ها پایین در مدارس سمپاد عنوان کرد: دانش آموزانی که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند باید شهریه پرداخت کنند ولی دهک‌های یک تا ۴ از پرداخت شهریه معاف هستند.

وی درباره آزمون استخدام دبیر که قرار است ۱۲ مرداد برگزار شود، تصریح کرد: این آزمون با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود؛ بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و حدود ۲۲ هزار نفر ظرفیت جذب دبیر وجود دارد که امیدواریم با جذب این تعداد معلم، میزان کسری دبیر به ویژه در مدارس ابتدایی جبران شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93977

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        لطفا همین که دارید بدهید ،بقیه را بگذارید برای شهریورماه، نه اینکه همش بماند برای شهریورو!!!!!!!

      • رضا

        کاش این خبر را یکبار هم خودتان بخوانید چطور کسی که اول مهر ۱۴۰۰ بازنشست شده مشمول رتبه بندی نمیشه اما کسی که ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشست شده را شامل میشود . هدفتان جلب مخاطبه و هیچ دقتی ندارید

      • سعید

        اقای وزیر با توجه تورم لجام گسیخته مملکت به فنا رفته سنوات پایان خدمت این بازنشسته های اموزش وپرورش که واریز میشه خسته شدیم از دست مسئولین بی لیاقت

      • آرسام قایدی

        رتبه بندی بازنشستگان آموزش پرورش کجا اعمال شده است چرا دروغ می گویید .راحت و واضح بنویس بازنشستگان ۱۴۰۰ به بعد .پس کلی ننویسید

      • ناشناس

        لا اقل یه بار هم حرف راست بزنید قبول دارم که در راس کار هستید مابقی هیچ و پوچ جناب شما اعلام کردی در تیرماه ۲۶۹م پولش هم پرداخت شده حالا قصه ی دیگری میبافی به خدا روزی صد بار از خدا طلب امرزش میطلبم که ۳۲سال از بهترین دوران عمرم تلف شد جناب عالی در ماهی یه حرفی میزنی انهم پوچ وعده وسر کاری

      • رضایی

        ببینید چند مدیر کشوری وان هم در رسانه ملی وکانال مجازی اعلام می‌کنند و هنوز خبری از گفته خودشان نیست فقط باشد که روزگار جواب کارهای خبیث اونا رو خواهد داد که سخن کذب نگویید کار از عمل برآید نه از حرف که با روان 42000بازنشسه بازی نکنن

      • علی

        پس رتبه بندی شاغلین چی شد رضا مراد ؟

      • ناشناس

        فکر کنم این پولی که اقای ستاری میگه در جای دگه خرج شده وگرنه اگه پول امده و چرا صندوق بازنشستگی میگه پرداخت نشده یا ستاری دروغ میگوید یا صندوق پس ببچاره قشر معلم که با دروغ های شما باید نتونن حتی قسط های بانکی خود هم بدهند همیشه در فقر زندگی کنن به زودی یعنی کی الان ۱۲سال سپری شد

      • ناشناس

        حالا که پول امده صندوق دیگه تعلل چیست که اول مهر ،قراربود تیر ،نشد گفتی مرداد هفته اول نشد گفتی روز اول شهریور ،نشده،چطور است شما در ناز و نعمت ولی ما در فقر و فلاکت ،دزدان دریایی ،هوایی،زمینی

      ارسال نظر