هراس شرکت‌های آمریکایی از انتقام‌جویی نیروی دریایی سپاه؛ خودداری از تخلیه نفت ایران

قانونگذاران تندروی آمریکایی در تلاش برای فشار به دولت جو بایدن هستند تا به موضوع نفت توقیف شده ایران رسیدگی کند.

هراس شرکت‌های آمریکایی از انتقام‌جویی نیروی دریایی سپاه؛ خودداری از تخلیه نفت ایران

قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور دموکرات این کشور خواستار رسیدگی و حل و فصل موضوع تخلیه محموله نفتی نفتکش توقیف شده ایرانی شدند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند، کشتی سوئز راجان از ۳۰ ماه مه در نزدیکی گالوستون در ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) از هیوستون متوقف شده است، زیرا شرکت‌های کشتیرانی نگران این امر هستند که در صورت تخلیه محموله این کشتی، سایر خریداران از کشتی‌های این شرکت ها استفاده نخواهند کرد.

آمریکا در راستای سیاست های دوگانه دیپلماسی و فشار خود علیه تهران، این نفتکش را در یک عملیات به بهانه اجرای تحریم ها توقیف کرد.

تاخیر در تخلیه محموله نیز تا حدی به دلیل ترس از واکنش های ایران است. یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماه گذشته گفت که ایران اقدام هر شرکتی که نفت ایران را از نفتکش توقیف شده تخلیه کند، تلافی خواهد کرد.

جونی ارنست، سناتور جمهوری‌خواه، و ریچارد بلومنتال، دموکرات، و دیگر قانونگذاران در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به بایدن و مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرده اند که اگر شهروندان آمریکایی و شرکت‌های دائماً از اقدامات تلافی جویانه ایران هراس داشته باشند، اجرای تحریم‌های نفتی بی اثر خواهد شد.

این قانونگذاران افزودند: دولت آمریکا باید روشن کند که ایران و سازمان های تروریستی خارجی نمی توانند دولت ما را از اجرای عملیات قانونی و مشروع باز دارند.

آنها از دولت آمریکا خواستند تا در مورد پیشرفت انتقال نفت توقیف شده از نفتکش سوئز راجان به ذخایر آمریکا توضیحاتی ارائه دهد.

کاخ سفید تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده است. قانونگذاران ارزش محموله نفت این نفتکش که حدود ۸۰۰ هزار بشکه می شود را ۵۶ میلیون دلار برآورد کردند.

منبع: اکو ابران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101787

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر