بی‌برقی چندین محله تهران را درگیر کرد / مردم به کمک بشتابند

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرده است که فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای همه هموطنان خواهد شد. این گزارش حاکی است که مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.

بی‌برقی چندین محله تهران را درگیر کرد / مردم به کمک بشتابند

قطعی برق در تابستان کلید خورد . بی‌برقی چندین محله تهران را درگیر کرد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در  اطلاعیه قطعی برق اعلام کرد :مردم سریعا وسایل برقی  را خاموش کنند​ .  بر این اساس به نظر می رشد  قطعی برق در تابستان شروع خواهد شد

در همین رابطه سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش دمای هوا رکورد مصرف برق به ۷۱۵۰۰ مگاوات رسید، ولی شبکه سراسری برق پایدار است و قطعی برق برنامه‌ریزی شده‌ای را در دستور کار نداریم.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه قطعی برق در تهران

همزمان با هشدارهای وزارت نیرو در مورد رکوردزنی میزان مصرف برق، امروز (دوشنبه 19 تیر) گزارش‌هایی از قطع برق مناطقی از تهران به گوش می‌رسد.

 اکوایران گزارش داد حوالی ظهر امروز (19 تیر 1402) و در اوج گرما، برخی مناطق تهران درگیر قطع برق شده‌اند و در برخی موارد تا لحظه انتشار این گزارش (حوالی ساعت 16:00) همچنان ادامه دارد.

این موج بی‌برقی در پایتخت در شرایطی امروز اتفاق افتاده که وزیر نیرو گفته بود «در هفته بسیار گرمی به سر می‌بریم و بر اساس گزارش‌های هواشناسی این شدت گرما در طول 11 سال بی‌سابقه است».

به گفته محرابیان، «دیروز رکورد ۷۲ هزار مگاوات در مصرف برق به ثبت رسیده و امروز احتمالا در مصرف برق به حدود ۷۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برسیم که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال حدود شش هزار مگاوات افزایش مصرف است.»

همزمان با این هشدارها، وزارت نیرو و شخص وزیر نیرو از مردم خواسته‌اند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

البته وزیر نیرو گفته «امروز قطعی برق نداشتیم». این در حالی است که  در مناطق مختلف نشان می‌دهد دست‌کم در مناطق یک، چهار، پنج و شش پایتخت برای دقایق یا حتی ساعاتی برق برخی محله‌ها قطع شده است؛ هرچند بخش عمده این قطعی‌ها (دست‌کم بر اساس پیگیری‌های میدانی ما) در بخش غیرخانگی بوده است.

در برخی محله‌ها نیز به نظر می‌رسد که «تعمیرات و سرویس دوره‌ای» بهانه قطع چندساعته برق عنوان شده است. برای برخی شهروندان در تعدادی از محله‌های تهران این پیامک امروز ارسال شده است: «*شرکت توزیع برق تهران بزرگ* - مشترک گرامی به نشانی ... به دلیل تعمیرات پیشگیرانه و سرویس دوره ای شبکه، احتمال قطع برق اشتراک شما در محدوده زمانی 01:30:00 تا 04:30:00 وجود دارد.»

 ارسال پیامک‌هایی از این دست به تلفن همراه برخی مشترکان برق پایتخت، برای نخستین‌بار نیست و ظاهرا کار «سرویس و تعمیرات» برخی محله‌ها چند ماه است که دلیل یا بهانه قطع برق آنها عنوان شده است.

امروز همچنین شرکت توانیر اعلام کرد که برق ۲۰ مجتمع تجاری پایتخت قطع شده است. در خبر این شرکت اعلام شده که مرکز تجاری اطلس‌مال، مجتمع تجاری تماس، بازار مبل ایران ۳، مجتمع تجاری ستین و مجتمع تجاری گلدیس مشمول این محدودیت شده‌اند.

مردم سریعا وسایل برقی  را خاموش کنند

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای بی‌سابقه در هفته جاری، لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به منظور تامین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

این مهم از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند، ازجمله اینکه در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷  و ۲۰  تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

در این باره مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرده است که فقط با  ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای همه هموطنان خواهد شد.

این گزارش حاکی است که مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را  فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی  بهره‌مند شوند.

 وزارت نیرو اعلام کرد: مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عبور کرده و افزایش فشار، تجهیزات نیروگاهی و شبکه برق را تهدید می‌کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96739

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر