خبر جدید اژه‌ای درباره مسمومیت‌های الکلی در کرج

رئیس قوه قضاییه در خصوص حوادث اخیر و مسمومیت بر اثر مشروبات الکلی در کرج توضیحاتی ارائه کرد.

خبر جدید اژه‌ای درباره مسمومیت‌های الکلی در کرج

مسمومیت بر اثر مشروبات الکی در کرج باعث مرگ، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد شده است. رئیس قوه قضاییه در خصوص حوادث اخیر و مسمومیت بر اثر مشروبات الکلی در کرج توضیحاتی ارائه کرد و گفت: دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم را درباره افرادی که باعث مسمومیت و مرگ تعدادی در البرز به دلیل مصرف مسکر مسموم شدند، به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: افشاگری جنجالی از پشت‌پرده مسمومیت‌ها و فروش مشروبات الکلی مرگبار در کرج

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه افرادی به دلیل مصرف مُسکر مسموم در البرز فوت و نابینا شدند، گفت: پیگیری‌های لازم انجام شود.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قوه قضائیه اظهار کرد: دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم را درباره افرادی که باعث مسمومیت و فوت تعدادی در البرز به دلیل مصرف مسکر مسموم شدند به عمل آورند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: این اتفاق در کرج باعث مرگ، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد شده است. اصلِ شرب مُسکر، حرام است و کسانی که مُسکر مصرف می‌کنند مرتکب فعل حرام می‌شوند؛ بنابراین نباید از این موضوع غفلت کرد.

آخرین آمار جان‌باختگان و مسموم‌شدگان مشروبات الکلی در کرج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان را تشریح کرد.

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در البرز اظهار کرد: تعداد مسموم شدگان بر اثر مصرف مشروبات الکلی به ۱۷۱ نفر در استان رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: ۱۳ نفر فوت کرده‌اند و پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که سه نفر آنها این ‌توبه (لوله‌گذاری برای تنفس) شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: تعداد کل بستری‌ها ۳۵ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: اعضای بدن دو نفر از افرادی که در این موضوع دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده اهدا شد.

او متذکر شد: روند درمانی برای سایر بیماران مسموم‌شده بر اثر متانول پیگیری می‌شود.

افراد با علایم مسمومیت بر اثر مشروبات الکلی در کرج به مراکز درمانی مراجعه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد دارای علائم مسمومیت بر اثر متانول بدون نگرانی و استرس از موضوعات دیگر فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: افرادی که بر اثر سوءمصرف مشروبات الکلی دچار علائمی همچون اختلال در بینایی، تاری دید، حساسیت به نور، علائم گوارشی، حالت تهوع و استفراغ، درد شکم، علائم تنفسی، درد قفسه سینه شده اند فوراً و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: تأخیر در مراجعه ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای مسمومان داشته باشد.

صیادی افزود: افراد دارای علائم مسمومیت ناشی از متانول بدون هیچ نگرانی و استرس از موضوعات دیگر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: تعدادی از افرادی که مراجعه کردند علائم مسمومیت نداشتند اما چون به همراه دیگر افرادی که دچار علائم شده‌اند مصرف الکل داشته‌اند به بیمارستان مراجعه کرده و سم متانول در آزمایشات آنها دیده شده و فوراً درمان برای آنها آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: مراجعه زودهنگام و دیالیز به موقع و سریع می‌تواند سم را از بدن فرد خارج کند و از بروز عوارض بیشتر همچون اختلال بینایی، نابینایی، خونریزی گوارشی، مغزی و حتی فوت جلوگیری کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92986

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر