خبر خوش آموزش و پرورش اردبیل برای معلمان و دانش‌آموزان

برخی از معلمان با ابتکار و خلاقیت خود در رویدادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی خوش درخشیدند که در قالب جشنواره «معلم خلاق» از آنها تجلیل خواهد شد و با برپایی میزهای مشاوره و راهنمایی در خدمت دانش‌آموزان برای هدایت آنها به سمت هنرستان‌ها خواهیم بود.

خبر خوش آموزش و پرورش اردبیل برای معلمان و دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان اردبیل به هنرستان‌ها هدایت شده است.

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آستانه هفته معلم در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اردبیل ۱۸ اردیبهشت ماه همزمان با هفته معلم در اردبیل برگزار می‌شود تا معلمان و دانش‌آموزان ایران تجدید بیعتی را با این شهدای والامقام داشته باشند.

صفری به فعالیت ۲۴ کارگروه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از این کارگروه‌ها مربوط به آموزش و پرورش است که با برگزاری یادواره‌های شهدای نواحی و مناطق مختلف استان با محوریت «شهدای دانش‌آموز و فرهنگی» سعی شده تا در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اردبیل برگزار و به تعداد سه هزار و ۴۰۰ شهید استان آئین تکریم و تجلیل از این مفاخر عظیم معنوی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هفته بزرگداشت معلم را به سنگرسازان تعلیم و تربیت تبریک گفت و تصریح کرد: این روز به نام «شهید مطهری» نامگذاری شده که از فلاسفه و چهره‌های برجسته جهان تشیع بوده و توانسته جریان‌های علمی و پژوهشی، عرفانی و معنوی قبل از انقلاب و اوایل انقلاب را به درستی هدایت کند.

صفری از مطهری به عنوان متفکر قرن و چهره مورد وثوق بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این شخصیت وارسته در ادب و اخلاق کم‌نظیر بوده و حتی مورد وثوق علامه طباطبایی و امام راحل بوده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید مطهری توانست با علم و تدوین والا جلوی انحراف را در جامعه اسلامی گرفته و با آثار ارزشمند خود فضای معنوی خاصی را در جامعه رقم بزند.

صفری اضافه کرد: معلمان به نامگذاری این روز به یاد استاد مطهری افتخار می‌کنند و بر این باورند که باید معلم وارسته جامعه راه چنین شخصیت‌هایی را به شایستگی طی کند.

او از معلم به عنوان کلید تحول در جامعه یاد کرد و ادامه داد: قطعاً در هفته معلم سعی خواهد شد تا از مقام شامخ معلمان تجلیل و تکریم شده و شایستگی‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.

صفری بیان کرد: ۱۱ اردیبهشت دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انجام و از معلمان نمونه مدارس، نواحی و مناطق آموزش و پرورش تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم در کنار معلمان نمونه، در محضر مقام معظم رهبری بوده و عصر این روز دیدار عمومی معلمان با رئیس جمهور نیز به انجام خواهد رسید.

صفری از نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در ۱۳ اردیبهشت در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تربیتی و مسابقات کتابخوانی متعدد برگزار و یاد و خاطره معلمان و عظمت کار آنها پاس داشته خواهد شد.

وی گفت: برخی از معلمان با ابتکار و خلاقیت خود در رویدادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی خوش درخشیدند که در قالب جشنواره «معلم خلاق» از آنها تجلیل خواهد شد.

صفری افزود: در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان یادواره‌های شهدا در حال برگزاری است که تاکنون در یک‌هزار و ۸۰۰ مدرسه برگزار شده و تا آخر خردادماه در مابقی مدارس نیز این برنامه اجرا خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این هفته با برپایی میزهای مشاوره و راهنمایی در خدمت دانش‌آموزان برای هدایت آنها به سمت هنرستان‌ها خواهیم بود و در کنار آن برای کنکور سراسری نیز مشاوره‌هایی ارائه خواهد شد.

صفری سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و ارائه میز خدمت در مصلاهای شهرهای مختلف را در ۱۵ اردیبهشت ماه یادآور شد و اضافه کرد: در سایه هدایت شایسته دانش‌آموزان به هنرستان‌ها، در حال حاضر ۴۱ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌های استان تحصیل می‌کنند.

او بیان کرد: در یک سال گذشته ۲ درصد به توسعه متوازن رشته‌های هنرستانی افزوده‌ایم و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای توسعه هنرستان‌ها اختصاص یافته است.

صفری ادامه داد: در قالب قرارگاه «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» در مناطق محروم به دنبال محرومیت‌زدایی هستیم و با همکاری ستاد اجرایی امام و بنیاد علوی طرح‌های مختلف در حال اجرا است.

او از برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی تا سال ۱۴۰۴ در سطح استان خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۲ قرار است مدارس سنگی و کانکسی با دانش‌آموزان بالای ۱۰ نفر برچیده شده و در سال ۱۴۰۴ این کار در همه مناطق استان به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اردوگاه مقدس اردبیلی نیز در حال تجهیز و تعمیر است تا شرایط مطلوبی را برای میزبانی از معلمان و خانواده‌های آنها در فصل تابستان شاهد باشیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84989

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر