هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه تندری و بارشی جدید رسید

مدیریت بحران البرز درباره ورود یک سامانه تندری و بارشی جدید به شهروندان هشدار داد.

هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه تندری و بارشی جدید رسید

مدیرکل مدیریت بحران استاندار البرز با اشاره به نزدیک شدن یک سامانه بارشی و تندری به استان گفت: این سامانه بارشی از یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق وارد استان می‌شود و تا سه‌شنبه در استان فعال خواهد بود.

منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استاندار البرز  گفت: با عنایت به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره هفت اداره کل هواشناسی استان، تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی، حاکی از فعالیت سامانه بارشی از فردا یکشنبه تا سه‌شنبه در استان البرز است که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی و ساعتی آن، رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه‌ای، در پاره‌ای نقاط احتمال تگرگ و در بعضی ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا مورد انتظار است.

غفاری افزود: فعالیت این سامانه باعث آب‌گرفتگی موقت و اختلال تردد در سطح معابر، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و سست و شکسته شدن  درختان در سطح شهر خواهد شد.

او بر مواردی چون محکم کردن سازه‌های موقت و تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از وزش باد شدید، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها و عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه و مسیل‌های فصلی توصیه کرد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84641

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر