هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه بارشی تندری، سرما و طوفان در راه است

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی تندری به استان، نسبت به طوفان، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا هشدار داد.

هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه بارشی تندری، سرما و طوفان در راه است

مدیرکل هواشناسی البرز از احتمال بارش پراکنده باران در اکثر مناطق استان طی سه روز آینده خبر داد.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی البرز اظهار کرد: امروز سه‌شنبه (۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲)، آسمان البرز، نیمه ابری تا ابری گزارش شده است و احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست. بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

بهاروند احمدی توضیح داد: طی این مدت شاهد وزش شدید باد، افزایش گرد و غبار و رعد و برق در اکثر مناطق استان هستیم.

این مسئول اضافه کرد: طی سه روز آینده میانگین بیشینه دما در استان به ۲۷ و کمینه آن نیز به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

بهاروند احمدی گفت: البته از اواخر روز جمعه شاهد کاهش محسوس دما در استان هستیم به طوری که دمای هوا در مناطق مختلف بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

هشدار هواشناسی البرز درباره فعالیت سامانه بارشی تندری

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی گفت: احتمال ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

آرش بهارونداحمدی، مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و سرد از چهارشنبه عصر تا جمعه عصر در منطقه البرز مرکزی است.

او ادامه داد: به موجب آن رگبار ساعتی و شدید باران و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک، تگرگ، کاهش دما در حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز متذکر شد: احتمال آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده و ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، شکسته شدن شاخه‌های درختان و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست و خسارات ناشی از رخداد تگرگ وجود دارد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81507

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر