خبر مهم کمیسیون آموزش مجلس درباره بار مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان | رتبه معلمان بر مبنای نتایج ناشی از فرآیند ارزشیابی تعیین می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بار مالی لایحه‌بندی معلمان به بیان توضیحاتی پرداخت.

خبر مهم کمیسیون آموزش مجلس درباره بار مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان | رتبه معلمان بر مبنای نتایج ناشی از فرآیند ارزشیابی تعیین می‌شود

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش بررسی و در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

به گفته حاجی پور از طریق اداره کل قوانین مجلس رتبه بندی معلمان به شورای نگهبان ارسال شد و به این لایحه ایراداتی وارد شد که درباره بار مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان است.

۲۷ دی ماه طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از بازگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس برای اصلاح ایراد‌ها و ابهام‌ها خبر داده که منادی رئیس کمیسیون آموزش علت این برگشت خوردن این لایحه را اصل ۷۵ قانون اساسی یعنی بار مالی آن اعلام کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفته که این ایراد در حالی اعلام شده که سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تامین مالی بودجه لایحه رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ تامین کرد و مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد هم برای اجرای این طرح از شهریورماه ۱۴۰۰ در نظر گرفت.

حاجی پور گفته سازمان برنامه ویژه خودش قبول کرده که بار مالی آن را تامین می‌کند و شورای نگهبان نمی‌تواند توپ را به زمین مجلس بیاندازد و بگوید که مجلس بار مالی آن را در نظر نگرفته و به این مسئله توجه نکرده است. مجلس با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و اعلام رسمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس اعلام کرد که ۱۲ هزار میلیارد تومان را برای نیمسال دوم ۱۴۰۰ برای اجرایی شدن رایحه بندی متقبل شده است.  

لایحه رتبه بندی فرهنگیان ۲۴ آذر ما در صحن علنی مجلس تصویب شد یکی مسائلی که در رتبه بندی معلمان مورد سوال بود نحوه رتبه بندی است که در این لایحه گفته شده رتبه سطحی از تجربیات، شایستگی‌ها و مهارت‌ها عملکرد‌های فردی و شغلی معلمان است که بر مبنای نتایج ناشی از فرآیند ارزشیابی تعیین می‌شود؛ که این رتبه‌ها شامل رتبه آموزشیار معلم با  ۱۰ درصد افزایش حقوق، مربی معلم با  ۲۵ درصد افزایش حقوق، استادیار معلم با ۳۷ درصد افزایش حقوق، دانشجویار معلم با ۴۷ درصد افزایش حقوق و استاد معلم با ۵۲ درصد افزایش حقوق است.  

این نماینده مجلس اعلام کرد ما بر اساس این مسائل در صحن علنی مجلس لایحه رتبه بندی را به قانون تبدیل کردیم و به شورای نگهبان ارسال کردیم که شورا قانون را مصوب کند.

به گفته‌ رئیس کمیسیون آموزش مجلس، بر این مبنا هیچ معلمی کم تر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان نخواهد گرفت، چون حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و این نیز پایه حقوق معلمان خواهد بود. مجلسیان قول داده اند که  بدون توجه به اینکه چه زمانی این لایحه نهایی شود، افزایش حقوق از ۳۱ شهریور سال جاری یعنی ۱۴۰۰ شامل حال معلمان خواهد شد.

حاجی پور گفت: «کمیسیون آموزش رتبه بندی معلمان را بر اساس همین ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۴۰۰ دنبال خواهد کرد.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7214

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • غلام الله جمالی

        شما که نظرات را نمایش نمی دهید ،خیلی بی جا می کنید که افزودن نظر دارید ، د

      ارسال نظر