خبر خوش و جدید از سهام عدالت | نحوه واریز سود سهام عدالت اعلام شد

جزئیات جدید و شرایط واریز سود سهام عدالت، نحوه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و واریز سود سهام عدالت جدید اعلام شد.

خبر خوش و جدید از سهام عدالت | نحوه واریز سود سهام عدالت اعلام شد

سهام عدالت به مشمولان واگذار شده و تکلیف اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز مشخص شده است. تصمیمات جدیدی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت به حساب سهام‌داران گرفته شده است. سود سهام عدالت زودتر از سال‌های گذشته به حساب مشمولان واریز می‌شود. جزئیات و زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد. آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت جاماندگان و سهام عدالت متوفیان نیز اعلام شد. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰، در دو مرحله سال گذشته واریز شد و سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند. 

بیشتر بخوانید: خبر خوش و فوری از واریز سود سهام عدالت

جزئیات واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و واریز باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ اعلام شد. آخرین اخبار، جزئیات و شرایط جدید وواریز سود سهام عدالت، نحوه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان و واریز سود سهام عدالت جدید اعلام شد.

سهام عدالت

بر اساس آخرین تصمیمات، تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم دربرمی‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به حساب مردم واریز خواهد شد.

تغییر در نحوه واریز سود سهام عدالت

آخرین اخبار حاکی از آن است که طبق تصمیمات جدیدی که درمورد زمان واریز سود ناشران به حساب سهام‌داران گرفته شده است، سود سهام عدالت نیز زودتر از سنوات گذشته به حساب مشمولان واریز می‌شود.

هفته گذشته اعلام شد که با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، از این پس پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد. به عبارت دیگر  حداکثر زمان واریز سود ناشران به چهارماه کاهش یافت.

این درحالی است که ناشران تا کنون تا هشت ماه پس از برگزاری مجمع برای واریز سود به سهامداران فرصت داشتند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از واریز سود سهام عدالت | سود ۲ میلیونی سهام عدالت واریز شد؟

بر این اساس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه زمان‌بر شدن پرداخت سود شرکت‌ها تا بازه زمانی حتی یک‌ساله، موجب کاهش ارزش آن می‌شد که به ضرر سهامداران بود، در گفت‌وگویی با صداوسیما اعلام کرده که این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم دربرمی‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به حساب مردم واریز خواهد شد.

گفتنی است؛ سود سهام عدالت معمولا اواخر اسفند هر سال به حساب مشمولان واریز می‌شد.

خبر مهم از سهام عدالت جاماندگان و متوفیان

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه آخرین تصمیمات در مورد نحوه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند،  اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

جزئیات واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبر داد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: واریز سود سهامِ عدالت در سال 1402 دو مرحله است. باقیمانده سود سهام عدالت 1401 هم در سال 1402 پرداخت خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت ها به این الزامات عمل کنند امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم.

هشدار درباره فرم واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتای استان گلستان، نسبت به کلاهبرداری با شگرد تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت هشدار داد و گفت: مردم لینک‌های جعلی را باز نکنند.

سرهنگ سعید تجری، رئیس پلیس فتای استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک از طریق خطوط تلفن همراه و یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان با بیان اینکه کلاهبرداران با این ترفند افراد را به صفحات جعلی هدایت می‌کنند، بیان کرد: مجرمان با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان تاکید کرد: کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به پرداخت وجه نیست و هرگونه پیام با این مضمون جعلی و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتای استان گلستان در ادامه به شگردهای کلاهبرداری از مردم در جریان خریدهای نوروزی اشاره کرد و توضیح داد: مجرمان سایبری در پوشش فروشنده و با استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر اطلاعات کارت‌بانکی خریدار را کپی کرده و سپس با پرسیدن رمز کارت می‌تواند از کارت کپی شده برداشت وجه داشته باشند. 

رئیس پلیس فتای استان گلستان از مردم خواست در صورت خرید با کارت‌بانکی، از ارائه رمز عبور به فروشنده خودداری کرده و شخصاً رمز را در دستگاه کارت‌خوان وارد کنند و متدکر شد: در این خصوص فروشگاه نیز ملزم به همکاری با مشتری بوده و باید دستگاه پوز را  درمعرض دید و در دسترس مشتری قرار دهد تا خریدار بتواند رمز را خودش وارد کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92173

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر