وضعیت قرمز و خطرناک | سه روز جهنمی و طوفانی در راه است

بر اساس هشدارها و اطلاعیه‌های هواشناسی و مدیریت بحران، هوای پایتخت در وضعیت خطرناک قرار گرفته است و طوفان شدید چندروزه در راه است.

وضعیت قرمز و خطرناک | سه روز جهنمی و طوفانی در راه است

طوفان، تندباد و وزش باد شدید در راه تهران است. هشدار هواشناسی درباره طوفان تهران و تندباد، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در پایتخت و چند استان کشور در ۵ روز آینده، صادر شد. طوفان، وضعیت جوی خطرناک، تندباد و وزش باد شدید برای تهران پیش‌بینی شده است. بر اساس هشدارها و اطلاعیه‌های هواشناسی و مدیریت بحران، طوفان، خیزش گردوخاک و ریزگردها، هوای پایتخت را در وضعیت خطرناک قرار داده‌اند. اداره‌کل هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان، وزش باد شدید و وضعیت قرمز هوا در پایتخت هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، طوفان، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در تهران و چند استان کشور خبر داد. 

هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان و تشدید ناپایداری‌های جوی در تهران هشدار داد. بر اساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی، تهران و چند استان کشور درگیر طوفان و تندباد می‌شوند. 

طوفان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به طوفان و تندباد شدید، تشدید فعالیت سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها به‌ویژه در تهران، احتمال رانش و سقوط سنگ هشدار داد.

بیشتر بخوانید: خطر هولناک در کمین ساکنان پایتخت | طوفان امروز تهران چه ساعتی است؟

بر اساس توصیه‌های سازمان هواشناسی، ضروری است که، اجتناب از تردد غیرضروری شهروندان، بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی دستورکار قرار بگیرد.

هشدار طوفان و وزش باد شدید در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی سه روز آینده در استان تهران، طوفان، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش دید مورد انتظار است.

بر اساس این هشدار از دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاعات و دامنه‌های استان تهران شاهد «تشکل و رشد ابرهای همرفتی، رگبار متوسط تا شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و صاعقه» خواهد بود.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی معابر و جاده‌های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی دارد.

علاوه بر این احتمال «بروز خسارت به سازه‌های موقت، آسیب به درختان، باغات و محصولات کشاورزی، خسارت به گلخانه‌ها و تأسیسات کشاورزی، مه آلودگی و کاهش دید، صدمه و خسارت به دلیل رعدوبرق و صاعقه» وجود دارد.

توصیه می‌شود در روزهای فعالیت سامانه از اسکان و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، نواحی کوهستانی و بستر مسیل‌ها پرهیز کنند.

همچنین توصیه می‌شود نسبت به پاکسازی کانال‌ها، لایروبی آبروها و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب و بارش احتمالی تگرگ اقدام شود. دستگاه‌های امدادی نیز برای روزهای پیش رو آمادگی لازم را کسب کنند.

علاوه بر این از فعالیت‌های کوهنوری، صعود به قله‌ها و استقرار در ارتفاعات به دلیل خطر سقوط و برخورد صاعقه خودداری شود.

 

منبع: پارسینه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3110

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • افصل قربانی

        راضی نیست مزاخم نشو چرا رمز دوم ندارم 8 سال کارت پول خالی اعصباب کارت شماره فرستام

      ارسال نظر