فدراسیون فوتبال چه چیزی را درباره سرخابی‌ها پنهان می‌کند؟

اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال نگرانی‌ها در مورد تفکیک مالکیت دو باشگاه پرطرفدار فوتبال کشور را بیشتر می‌کند.

فدراسیون فوتبال چه چیزی را درباره سرخابی‌ها پنهان می‌کند؟

اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال نگرانی‌ها در مورد تفکیک مالکیت دو باشگاه پرطرفدار فوتبال کشور را بیشتر می‌کند.

به گزارش عرشه آنلاین، مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هرروز ابعاد و شبهاتی را به خود می‌گیرد. پیش از این در خصوص تفسیر قانون L۰۳ در بخش مالکیت آیین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین نحوه تفکیک مالکیت دو باشگاه به مواردی اشاره شده بود که موضوع و مساله اصلی در این مبحث است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خودش ضمن اشاره به تغییر زمان مجمع دو باشگاه بر اساس تصمیم دولت اعلام کرد باید مراقب برخی صحبت‌ها و اظهار نظرها بود. این صحبت‌های تاج نشان می‌دهد او نگران صحبت‌هایی است که ممکن است نتایجی را در بر داشته باشد که مورد علاقه جامعه فوتبال ایران نیست.

در اواخر ماه فروردین بود که وزارت ورزش و همچنین سازمان خصوصی سازی ضمن اعلام تفکیک مالکیت دو باشگاه، از بارگذاری مدارک دوباشگاه طبق تفکیک صورت گرفته خبر دادند. به این ترتیب اعلام شد که مشکل مالکیتی دو باشگاه حل شده به طوریکه استقلال با مالکیت وزارت دارایی و پرسپولیس تحت مالکیت وزارت ورزش، مدارک خودشان را بارگذاری کرده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال در حالی عنوان می‌کند؛ "نباید فیفاهراسی و AFC هراسی داشته باشیم. اینکه آن‌ها رصد می‌کنند، شکی نیست اما در اینکه سند سازی هم نمی‌کنیم، شکی وجود ندارد." که اسناد بارگذاری شده روی سایت کدال، برخلاف خبر اعلام شده در اواخر ماه فروردین است.

 بر اساس انتشار خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ که روز بیست و سوم اردیبهشت روی سایت کدال قرار گرفت، مالکیت استقلال تحت نام احسان خاندوزی اعلام شد.

مهدی تاج چه چیزی را پنهان می‌کند؟1

اما در اصلاحیه این گزارش در همان روز تغییراتی صورت گرفت و حمید سجادی به عنوان رئیس مجمع معرفی شد.

مهدی تاج چه چیزی را پنهان می‌کند؟2

این در حالیست که مالکیت باشگاه پرسپولیس نیز طبق انتشار خلاصه تصمیمات مجمع حمید سجادی به عنوان رئیس مجمع این باشگاه معرفی شده است.

مهدی تاج چه چیزی را پنهان می‌کند؟3

مهدی تاج چه چیزی را پنهان می‌کند؟4

این شرایط نشان می‌دهد که از نظر قوانین داخلی کشورمان نیز تفکیک مالکیت باشگاه‌ها پذیرفته نشده و به این ترتیب می‌توان گفت امروز سوال مهم اهالی فوتبال این است؛ هنگام بارگذاری مدارک چگونه مالکیت دو باشگاه تفکیک شده که اکنون از نظر قوانین داخلی پذیرفته نیست؟

همانطور که در روزهای قبل اشاره شده بود، کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای بر خلاف اظهارات مصطفی زارعی، روی تفسیر قانون L۰۳ حساسیت بیشتری به خرج داده و به دنبال یک تعریف دقیق تر برای تعیین مدت زمان بارگذاری مدارک مالکیتی است. در کنار این نکته، طبق پیگیری‌ها مشخص شد کمیته بدوی نگرانی‌هایی نیز پیرامون چگونگی تفکیک مالکیت دوباشگاه و حساس شدن مسئولان AFC روی این مساله دارد.

اظهارات حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال پس از بازی با تراکتور مبنی بر اینکه هنوز وزیر ورزش می‌تواند برای این باشگاه نامه بزند نیز می‌تواند دلیلی دیگری برای شبهه دار بودن موضوع تفکیک مالکیت سرخابی‌ها باشد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند در واقع هشداری برای فدراسیون برای جلوگیری از اتفاقات تلخ گذشته باشد. اینکه تاج نگران اظهارات افراد مختلف یا اخبار رسانه‌هاست در واقع جامعه فوتبال و هواداران را نگران می‌کند! بهتر است رئیس فدراسیون فوتبال به جای دعوت به سکوت، در مورد تفکیک مالکیت دو باشگاه برای مردم و هواداران به طور شفاف صحبت کند و توضیح بدهد چرا با وجود اعلام تفکیک مالکیت دو باشگاه، هنوز ریاست مجمع هردو بر عهده وزارت ورزش است و این مساله نیز به تایید نهادهای مربوطه داخلی رسیده است./فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88090

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر