یک پیروزی دیگر؛ تیم ملی والیبال نشسته زنان، نهم جهان شد

تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران با کسب یک پیروزی دیگر در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان بر سکوی نهم این رویداد قرار گرفت.

یک پیروزی دیگر؛ تیم ملی والیبال نشسته زنان، نهم جهان شد

پرونده حضور تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در بوسنی با کسب رتبه نهم بسته شد.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان شامگاه پنج شنبه ۱۹ آبان در جدال برای رتبه های نهم و دهم، در سارایوو به مصاف مجارستان رفت و این تیم را سه بر صفر شکست داد.

ایران در این بازی به جز ست دوم که حریف سرسخت نشان داد و پا به پای دختران ملی پوش پیش رفت در دو ست دیگر یارای مقابل با تیم ملی را نداشت.

برتری ۲۵ بر ۷ در ست نخست، ۲۶ بر ۲۴ در ست دوم و ۲۵ بر ۱۱ در ست سوم سبب شد ایران با کسب چهارمین پیروزی متوالی، رتبه نهم مسابقات جهانی را کسب کند.

ایران در دور گروهی برابر آمریکا، اسلوونی و کانادا و سپس در یک چهارم نهایی برابر اوکراین با نتایج مشابه ۳ بر یک بازنده شد اما در ادامه ۳ بر صفر تیم های لهستان، فنلاند، بوسنی و مجارستان را شکست داد.

نکته جالب در مورد رقبای ایران این بود که هر سه رقیب ایران در دور گروهی (آمریکا، کانادا و اسلوونی) به نیمه نهایی مسابقات جهانی رسیدند و این نشان از قرعه بسیار دشوار ایران در بوسنی داشت.

در مسابقاتی که چین، قدرت اول جهان در آن شرکت نکرد کانادا و برزیل فینالیست شدند و آمریکا نایب قهرمان المپیک به دیدار رده بندی رفت تا با اسلوونی دیدار کند. ایران یک ست از همه این تیم ها گرفته بود.

معصومه زارعی، زهرا لطفی، ندا پنجه‌باشی، فاطمه جهانی، زینب ملکی، زهرا دانایی، بتول خلیل‌زاده، فاطمه عباسی، نسرین فرهادی، طیبه جعفری، فرزانه حیدری و مهری فلاحی اعضای تیم والیبال نشسته ایران بودند.

مریم ایرانمنش و پروانه باغبانیان هدایت تیم تیم ملی را در سارایوو برعهده داشتند. تیم والیبال نشسته زنان امیدوار است سال آینده در بازی های آسیایی هانگژو در فینال حاضر باشد.

منبع: دختران قهرمان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53102

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر