یحیی گل محمدی :پرسپولیس همیشه برای قهرمانی می‌جنگد | راحت مهدوی کیا را تخریب نکنید

سرمربی پرسپولیس با حضور در نشست خبری درباره مسائل مهمی به صحبت پرداخت که از جمله آنها انجام بازی در زمین بی‌طرف، آرای کمیته انضباطی علیه این باشگاه و البته حواشی اخیر حول نام مهدی مهدوی کیا بود.

یحیی گل محمدی :پرسپولیس همیشه برای قهرمانی می‌جنگد | راحت مهدوی کیا را تخریب نکنید

سرمربی پرسپولیس با حضور در نشست خبری درباره مسائل مهمی به صحبت پرداخت که از جمله آنها انجام بازی در زمین بی‌طرف، آرای کمیته انضباطی علیه این باشگاه و البته حواشی اخیر حول نام مهدی مهدوی کیا بود.

 در شرایطی که با تصمیم کمیته انضباطی و سازمان لیگ، دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان در زمین بی طرف (ورزشگاه امام خمینی اراک) برگزار خواهد شد، یحیی گل محمدی به تمجید از هواداران تیمش در این شهر پرداخت و از آنها بابت استقبال‌شان قدردانی کرد. 

سرمربی پرسپولیس با حضور در نشست خبری درباره این دیدار و تقابل با طلایی‌پوشان اصفهانی گفت: بازی سخت و حساسی پیش رو داریم که یکی از فنی‌ترین دیدارهای لیگ است. سپاهان با توجه به مهر‌ه‌های خوبی که جذب کرده و کادرفنی خوبی دارد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.بازی سخت و حساسی پیش رو داریم که یکی از فنی‌ترین دیدارهای لیگ است، سپاهان با توجه به مهر‌ه‌های خوبی که جذب کرده و کادرفنی خوبی دارد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. ما هم البته پرسپولیس هستیم و همیشه مدعی قهرمانی بوده از بدو تاسیس تا الان. فکر کنم تقابل دو تیم بتواند بازی زیبا و جذابی باشد. امیدوارم بتوانیم هم بازی خوبی را ببینیم و هم به نتیجه لازم برسیم. 

وی در واکنش به سوالی درباره اینکه انتخاب اراک به عنوان میزبان این بازی توسط سپاهان به نظر می رسد بابت دو شکست قبلی سرخپوشان در این شهر بوده باشد گفت: برد و باخت هیچ بازی‌ای در گذشته تضمینی برای تکرار آن نیست. اینکه باخت گذشته را به الان ربط بدهیم درست نیست. فردا یک روز جدید، یک فرصت جدید و یک هفته جدید است. دوست داریم بهترین عملکرد را داشته باشیم و با تمام قوا وارد زمین شویم. 

سرمربی پرسپولیس در واکنش به سوالی دیگر درباره اینکه به نظر می رسید دیدار تدارکاتی ابتدای فصل آنها به کاهش تنش‌ها و انجام بازی در زمین اختصاصی‌شان کمک کند اما از سوی دیگر شاهد شیطنت حریف بابت حذف ستاره این باشگاه در پوستر پیش بازی بوده‌ایم، اینطور واکنش نشان داد: ما مربیان تمام تمرکزمان روی بحث فنی است. اینکه چنین اتفاقاتی می افتد به نظرم آقای نویدکیا در جریان آن نباشند. فکر کنم افرادی که در بحث رسانه ای سپاهان هستند باید جوابگو باشند. چیزی که در رقابت فوتبال و دو تیمی که در نظر دارند مردانه برابر هم قرار گیرند، بحث احترام است. احترام باعث می شود که رقابت جذاب تر شود. اینکه چرا ما باید اینجا بازی کنیم؟

یحیی گل محمدی با انتقاد از تصمیم و رای اعلام شده در خصوص برگزاری این بازی در زمین بی طرف، آن را به سود دیگر مدعیان دانست و گفت: من کلا نسبت به رایی که صادر شده بود معترض هستم. رای عجیب و غریبی داده شد و نباید این دو تیم که فوتبال بازی می کنند و نمایش فنی خوبی دارند در زمین بی طرف بازی کنند. نه برای ما و نه برای سپاهان خوب نیست که در زمین بی طرف بازی کنیم. هم ما و هم آنها استادیوم مجهزی داریم. هر رایی که صادر می شود باید همه جوانب در نظر گرفته شود. اینکه این دو تیم در زمینی بی طرف بازی کنند به سود دیگر مدعیان است. آنها از این قضیه سود می برند و هم ما و هم سپاهان از این قضیه متضرر می شویم. رایی که صادر شده به سود دیگران است تا اینکه به سود درست کردن شرایط. 

سرمربی پرسپولیس درباره آرای انضباطی جدیدی که صادر شده و کسر امتیاز از گل گهر و اهدای آن به دیگر تیم‌ها گفت: این اتفاق که افتاد اگر صد درصد مقصر باشگاه گل گهر بود که بحثی نیست اما همه تقصیرات را نمی توانیم به گردن آنها بیندازیم. بخشی از این اتفاقات به دلیل بی توجهی مسوولان فدراسیون و روابط بین الملل و هر بخش دیگری است. بخشی از این تقصیر به گردن عدم مسوولیت پذیری فدراسیون است. این رای هم که صادر شد بار دیگر منافع باشگاه ها را زیر سوال برد و این رای واقعا غیرمنصفانه در حق دیگر تیم هاست و دو سه باشگاه از آن نفع بردند و باشگاه ما ضرر کردند. این رای نباید در جدول لحاظ می شد و سازمان لیگ اشتباه بزرگی کرد و هنوز این رای قطعیت نیافته و باید در استیناف برود و آنجا لحاظ شود اما دوستان خیلی عجله کردند و به نظر می رسد خیلی عجله دارند نسبت به مسائلی که به این شکل اتفاق افتاده است.

گل محمدی درباره انتقاداتی که نسبت به انتخاب داور این بازی (وحید کاظمی) داشته‌اند گفت: ما انتقاد رسمی از این مساله و این انتخاب نداشتیم. بحث داوری باید بعد از قضاوت و بعد از اینکه بازی تمام شد صحبت کرد. هیچ پیش داوری درباره انتخاب آقای کاظمی نداریم و اگر صحبتی باشد بعد از بازی درباره آن حرف خواهیم زد و برای تیم داوری آرزوی موفقیت می کنیم. بازی سنگینی است و امیدوارم دوندگی لازم را داشته باشند تا تصمیمات مناسبی بگیرند. ما همیشه به داوران خوش بین هستیم و امیدواریم تصمیمات درستی داشته باشند، از جمله آقای کاظمی. 

سرمربی پرسپولیس که آخرین مربی دوران فوتبالی مهدی مهدوی کیا محسوب می‌شود، درباره حواشی اخیری که در خصوص وی شکل گرفته اینطور واکنش نشان داد: ببینید خیلی راحت از روی اسامی و افراد رد نشوید. یک نگاهی به گذشته داشته باشیم می بینیم که در بحث مهدی چه فداکاری، جان فشانی، از خودگذشتگی برای تیم ملی ایران و احتزاز پرچم ایران کرده است. او همه کار کرد و از جان خودش گذشت. یادم هست سال ۲۰۰۶ که برای جام جهانی به آلمان رفتیم، مهدی از ناحیه کمر مصدومیت شدیدی داشت، خیلی شدید بود. خودمان فکر می کردیم به این بازی ها نمی رسید اما او شب تا صبح، صبح تا شب کار می کرد، فیزیوتراپی و آمپول برای تیم ملی بازی کرد. خیلی ها این مسائل را نمی بینند. او یکی از بهترین بازیکنان ما در جام جهانی ۲۰۰۶ بود. این یک نمونه است ولی خیلی راحت می آییم کسی که باعث افتخار و سربلندی کشورمان شده به خاطر یک اتفاقی که نمی دانیم و درستی و اشتباه آن را کار نداریم، اما نباید موضع تخریبی داشته باشیم. آدم هایی راجب مهدی توئیت می زنند که وقتی او بازی می کرد، هیچ جایگاهی در فوتبال نداشتند و بچه بودند! الان راه به راه توئیت میزنند و راجب مهدی و تخریب او راحت صحبت می کنند. یک مقدار قدرشناس باشیم و گذشته افراد را بهتر ببینیم و اینکه چه کارهایی برای این مملکت انجام داده است. راجب این قضیه مهدی چیزی را از دست نداده اما ما هستیم که با قضاوت خودمان، خیلی چیزها را از دست می دهیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5242

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر