حرکات رزمی فوق العاده مرجان سلحشوری که میلیونی بازدید گرفت+مرجان سلحشوری کیست+ عکس و فیلم

مرجان سلحشوری تکواندو کار ایرانی به تازگی ویدیویی در اینستاگرامش منتشر کرد که بازخورد گسترده‌ای داشته و نزدیک به ۲۵ میلیون‌بار در سرتاسر جهان دیده شده است.

حرکات رزمی فوق العاده مرجان سلحشوری که میلیونی بازدید گرفت+مرجان سلحشوری کیست+ عکس و فیلم

مرجان سلحشوری تکواندو کار ایرانی به تازگی ویدیویی در اینستاگرامش منتشر کرد که بازخورد گسترده‌ای داشته و نزدیک به ۲۵ میلیون‌بار در سرتاسر جهان دیده شده است.

او با کسب ۲۳ مدال، رکورددار مدال های جهانی و آسیایی در میان زنان تکواندوکار است.

ویدئوی پربازدید مرجان سلحشوری تکواندوکار دارنده ۲۳ مدال جهانی و آسیایی را بببنید

بیوگرافی مرجان سلحشوری

مرجان سلحشوری متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۵ در اصفهان، تکواندوکار است. او از ۱۰ سالگی وارد تکواندو شده و در ۱۶ سالگی به تیم ملی راه یافته و توانست نخستین بانوی مدال آور ایران در بازی های آسیایی جاکارتا باشد.

او با ۱۶۰ سانتی متر قد در رشته پومسه تکواندو برای تیم ملی ایران مبارزه می کند.

مرجان سلحشوریسلحشوری سال ۱۳۹۱ در ۱۷ سالگی در مسابقات قهرمانی جهان که در بالی اندونزی برگزار شد موفق به کسب مدال طلا در بخش پومسه انفرادی شد و در همین مسابقات در بخش پومسه تیمی میکس به مدال نقره دست یافت. سال ۱۳۹۴ هم در این تورنمنت که به میزبانی لیما پرو بود، شرکت کرد و در هر دو بخش پومسه انفرادی و پومسه تیمی بانوان مدال برنز را کسب کرد. 

مرجان سلحشوری

سال ۱۳۹۴ هم در این تورنمنت که به میزبانی لیما پرو بود، شرکت کرد و در هر دو بخش پومسه انفرادی و پومسه تیمی بانوان مدال برنز را کسب کرد.

مرجان سلحشوری

او سال ۱۳۹۲ در ۱۸ سالگی به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد و مقام اول بخش پومسه انفرادی را دشت کرد و همچنین به عنوان برترین بازیکن آسیا انتخاب شد.

مرجان سلحشوری سال ۱۳۹۶ در بازی‌های آسیایی که در جاکارتا اندونزی برگزار شد یکی از ۳۸۲ ورزشکاری بود که در این مسابقات شرکت کردند و موفق شد در این تورنمنت نقره بخش انفرادی را کسب کند.

مرجان سلحشوری

او همچنین در بازی های آسیایی هانگژو چین در سال ۲۰۲۲ توانست به مدال برنز پومسه انفرادی دست پیدا کند.

وی درباره مربیانش می‌گوید: «مهناز مردانی اولین مربی من بود که زحمات زیادی برای من کشید، در تیم ملی نیز مربی کره‌ای داشتیم، استاد کانگ لی نا‌لی پیشرفت خوبی برای ورزشکاران رقم زد. بعد از چند سال که کانگ از ایران رفت و استاد اسد‌پور مربی شد حالا رابطه خیلی خوبی با مربی خودم دارم و به دلیل اردو‌های پی در پی که داشتیم مانند مادر و دختر هستیم». 

مرجان سلحشوری

 مرجان سلحشوری متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۵ در اصفهان، تکواندوکار است. البته اصلیت او بختیاری است و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد.

مرجان سلحشوری کیست؟

رشته تحصیلی سلحشوری صنایع شیمیایی است و ۲ سال کاردانی را در تهران گذرانده و در ادامه مقطع کارشناسی خودش را در دانشگاه چمران اهواز به اتمام رساند. وی در مصاحبه‌های قبلی خود اشاره کرده که دوست داشته درس‌اش در رشته‌ی ورزشی نباشد و تجربه‌های دیگری نیز کسب کند. وی همچنین گفت «اما اگر بخواهم ادامه دهم و به دلیل سختی‌هایی که کنکور ارشد دارد، به رشته تربیت بدنی می‌روم». 

کاپیتان تیم ملی ایران همچنین در مصاحبه‌اش گفت: «سه خواهر هستیم، کلاس زبان می‌رفتیم، اما آن را رها کردیم و بعد از آن خواهرهایم به تکواندو رفتند که من ژیمناستیک را انتخاب کردم، بعد از یک سال من هم به تکواندو رفتم؛ از ۱۰ سالگی تکواندو را شروع کردم و بعد از ۵ سال فعالیت در این رشته وارد تیم ملی شدم. از سال ۱۳۹۰ هر سال در اردو‌های تیم ملی شرکت کردم و به مسابقات مختلف اعزام شدم». 

دیدار با رهبر انقلاب

کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران همچنین از تجربه خودش در دیدار با رهبر انقلاب گفته است. وی می‌گوید: «بعد از بازی‌های آسیایی دیداری صمیمانه با رهبر مهربان مان داشتیم ایشان درست مانند یک پدر با ما برخورد کردند و از این که توانستم با این مدال آسیایی به این درجات برسم که هم با رهبر کشورم دیدار کنم، هم دل مادر شهیدی را به خاطرات ۳۵ سال پیش ببرم و از طرفی باعث خوشحالی علامندان به رشته پومسه بانوان در ایران بشوم حس خیلی خوبی دارم. اینکه با رهنمود‌های ایشان و حمایت از رفتاری که من و دیگر بانوان ورزشکار در حفظ و حراست از عفاف و حجاب اسلامی در میادین بین المللی داریم انگیزه گرفتم تا در آینده با قدرت بیشتر و توان چند برابر برای بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کنم». 

وی همچنین درباره حجاب اسلامی گفته است: «من همیشه حجابم را رعایت می‌کنم در واقع اگر حجاب نداشته باشم احساس خوبی ندارم این مشکلی برای حضورم در مسابقات ایجاد نمی‌کند». 

مرجان سلحشوری

مستند زندگی مرجان سلحشوری

سال ۱۴۰۲ مستند «دختر گیتی» به کارگردانی علی منصوری منتشر شد که برگرفته از زندگی مرجان سلحشوری است که در آن زندگی یک دختر ایرانی را که موفق می‌شود در جوانی رویا‌های کودکی خود را محقق کند روایت می‌کند. وی همچنین از تفریحاتش در زندگی می‌گوید: «اگر وقت استراحتم زیاد باشد در خانه خیلی کار می‌کنم، تفریح من خواندن کتاب است و بیشتر کتاب‌هایی که در خصوص مشیت الهی و انرژی مثبت است را دوست دارم؛ صحبت هایم را با خدا و همچنین آرزو‌هایم را می‌نویسم و از این کار لذت می‌برم، اما هیچوقت دوس ندارم آن‌ها را دوباره بخوانم».

مرجان سلحشوری

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126791

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر