دعوا بر سر جشن تولد دایی و پوشش دخترش ؛ جرم عادل فردوسی‌پور چیست؟

​این روزها حواشی زیادی علیه برنامه عادل فردوسی‌پور به وجود آمده است.

دعوا بر سر جشن تولد دایی و پوشش دخترش ؛ جرم عادل فردوسی‌پور چیست؟

عادل فردوسی‌پور این روز‌ها با سایت فوتبال ۳۶۰ به اجرا برگشته و همراه با پژمان جمشیدی ویژه‌برنامه جام ملت‌های آسیا را اجرا می‌کند. ویژه‌برنامه فردوسی‌پور با حضور افراد مطرحی، چون علی دایی، امیر حاج‌رضایی، کریم باقری، جواد نکونام، جواد کاظمیان و مسعود شجاعی بازتاب زیادی داشته و بخش‌های مختلف آن در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. برنامه روز شنبه فوتبال ۳۶۰ با حضور علی دایی در لایو اینستاگرام بیش از ۱۰۰ هزار بیننده داشت که یک رکورد فوق‌العاده محسوب می‌شود.

ماجرا از این جا شروع شد که یک کاربر که ظاهرا اصالت افغانستانی هم دارد به حضور نورا دایی در برنامه اخیر فردوسی‌پور معترض شد و پس از آن کاربران به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شدند، عده‌ای معتقدند کاری که فردوسی‌پور کرده حرفه‌ای نیست و اصلا چرا باید در یک برنامه فوتبالی، تولد گرفته شود و دختر علی دایی حضور پیدا کند، در میان مخالفین البته عده‌ای روی مسائلی مرتبط به پوشش نورا دایی حساسیت دارند.

خبرانلاین نوشت : در چنین شرایطی، علی‌رغم موفقیت‌های برنامه فوتبال ۳۶۰، یک موضوع در برنامه روز شنبه که با حضور علی دایی پخش شد، باعث شده حملات زیادی به عادل فردوسی‌پور شود. ماجرا از این قرار است که با توجه به همزمانی بازی ایران و ژاپن با روز تولد علی دایی، سورپرایز کوچکی هم برای او در نظر گرفته شد و عوامل برنامه بدون اطلاع دایی از دختر نوجوان او هم دعوت کردند که این موضوع خوشحالی و ذوق‌زدگی شهریار فوتبال ایران را به دنبال داشت. پس از این برنامه، اما بعضی صفحات توئیتری و کانال‌های تلگرامی از عادل فردوسی‌پور به دلیل حجاب نداشتن دختر نوجوان علی دایی و دست کشیدن مجری برنامه به سر او انتقاد کردند و واکنش تندی به این ماجرا نشان دادند.

این حملات به برنامه موفق و پربازدید فردوسی‌پور درحالی انجام شده که او توانسته با ویژه‌برنامه جام ملت‌های آسیا بار دیگر توانایی‌های خود در برنامه‌سازی و اجرا را نشان دهد. در همین مدت ویژه‌برنامه‌های صداوسیما در شبکه‌های ۳ و ورزش نتوانسته مخاطبان رسانه ملی را راضی کند و انتقادات زیادی در خصوص آن به گوش می‌رسد. رفتار‌ها و جملات عجیب مجریان و کارشناسان برنامه‌ها باعث نارضایتی مردم شده و انتشار ویدئو‌های آن هم واکنش‌های تندی به دنبال داشته است.

علی دایی فردوسی پور

برترین‌ها هم نوشت موافقانِ عادل اما این گونه استدلال می‌کنند که تمام برنامه‌های ورزشی از عناصر غیرورزشی برای جذاب شدن برنامه کمک می‌گیرند، جشن تولد دایی و حضور دخترش خارج از قاعده نیست. موافقان عادل درباره پوشش نورا دایی به سن پایین او اشاره دارند و این که برای تبریک به پدرش به محفل وارد شده. همزمان البته حامیان عادل به منتقدانش اینگونه کنایه می‌زنند که اگر نگران عفن و غیرت و پوشش زنان در ایران هستند، چرا از اخبار حضور یک مهمان خارجی برآشفته نشده‌اند. یک توریست خانم که به عنوان پورن‌استار معرفی شده و عکس‌هایی در نقاط مختلف تهران و اماکن رسمی از خود منتشر کرده. جاهایی که شهروندان عادی هم نمی‌توانند به آن وارد شوند. تصاویری که البته قابل تایید نیستند و هیچ منبع رسمی آنها را منتشر نکرده، اما با وجود وایرال شدن در فضای مجازی از سوی مراکز رسمی واکنشی هم به آنها نشان داده نشده و حضور این خانم با پیشینه چالش‌برانگیز در ایران، تکذیب نشده است. به هر شکل نزاع میان موافقان و مخالفان عادل، جنبه‌های سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای پیدا کرده و همچنان ادامه دارد.

به نظر می‌رسد این که عادل دیگر فرصت اجرا در تلویزیون را ندارد یا این که حتی نمی‌تواند یک مسابقه فوتبال را گزارشگر کند، درصد موافقان او را افزایش داده است، در شرایطی که مدت‌هاست از رسانه ملی و مخاطبان میلیونی دوشنبه شب‌هایش فاصله گرفته. از آن طرف کیفیت نازل گزارشگری کسانی چون محمدرضا احمدی، خیلی‌ها را دلتنگ عادل کرده، اضافه کنید رفتار انتقادبرانگیز و جلف جواد خیابانی که دیگر چیزی از آن مرد خاطره‌انگیز ملبورن با خودش ندارد، از آن طرف مهمانانی که بعضا خارج از قاعده رفتار می‌کنند، مخاطب را دلتنگ امثال حاج رضایی کرده، خب وسط تمام منازعات اخیر، مساله زنان و چگونگی شکل تعامل فضای رسمی با آن‌ها مساله حل نشده‌ای است که روز به روز کلاف آن پیچیده‌تر می‌شود.

برخی حتی اعتقاد دارند نورا دایی و حواشی به وجود آمده، بازتاب زندگی واقعی بخش‌های قابل توجهی از مردم و زنان است که برخی نهادهای رسمی سعی در نادیده گرفتن آن دارند. در هر صورت در ساعات اخیر آن بخش مربوط به حضور نورا دایی از آرشیو فوتبال 360 حذف شده و باید منتظر تحولات پیش رو بود. آیا تبعات این اتفاق دامن عادل را خواهد گرفت و او مجبور خواهد شد برای این اتفاق هزینه‌های بیشتری بپردازد؟ باید ماند و دید.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125408

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر