ماجرای درگیری تماشاگران زن در سن‌سیروس چه بود؟

مدیرعامل ملوان توضیحاتی جدید را در مورد درگیری رخ داده در سکوی زنان ورزشگاه سن سیروس ارائه میکند.

ماجرای درگیری تماشاگران زن در سن‌سیروس چه بود؟

مدیرعامل ملوان توضیحاتی جدید را در مورد درگیری رخ داده در سکوی زنان ورزشگاه سن سیروس ارائه میکند.

به گزارش عرشه آنلاین، روز دوشنبه ماجرای رخ داده در ورزشگاه سیروس قایقران توجه زیادی را به خود جلب کرد و واکتش‌های زیادی را هم برانگیخت. ماجرا از این قرار بود که در آخرین دقایق بازی دو هوادار تراکتور با باز کردن ناگهانی پرچم و شعار، واکنش هواداران ملوان را متوجه خود دیدند و درگیری بین چند هواداران دو تیم رخ داد.

پس از شکایت باشکاه تراکتور، حالا ارش فهمیده مدیرعامل ملوان گفتگویی با خبرنگار ما انجام داده و توضیحاتی را ذر این خصوص ارائه کرده که نشان می‌دهد مدیرعامل ملوان نگاهی کاملا همدلانه به این موضوع دارد و حتی می‌گوید که باشگاه ملوان از هواداران تراکتور استقبال کرده و اگر این باشگاه اعلام می‌کرد که هوادار زن هم برای این بازی دارد، ملوان جایگاه مناسب را در اختیار آنها قرار می‌داد.

او می‌گوید:

- با گل و شیرینی به استقبال تراکتوری‌ها رفتیم

شهر انزلی یک شهر چند فرهنگی است که در طول تاریخ همیشه میزبان قومیت‌های مختلف بوده و همزیستی مسالمت آمیزی با آنها داشته است. بنا به همین فرهنگ، ما هم سال گذشته و هم امسال به استقبال هواداران تراکتور رفتیم و با اینکه فقط ۲۱۰ عدد بلیت خریداری شده بود، ما تا حدود ۳ برابر این عدد و حدود ۶۰۰ نفر را که پشت در استادیوم حاضر شده بودند، بدون هیچ مشکلی راه دادیم و با شیرینی، گل و هدیه به مورد استقبال قرار گرفتند . آنها هم برخورد خیلی خوبی داشتند و در جریان بازی هم هیچ تنشی بین‌مان نبود اما همان‌طوری که مستحضر اید، اتفاق بسیار مثبت ورود خانم‌ها به استادیوم، به تازه‌گی و در این فصل شروع شده و هنوز هم بسیاری از باشگاه‌ها، موفق به اجرایی کردن آن نشده اند. از طرف دیگر فدراسیون فوتبال هنوز دستورالعملی برای میزبانی از بانوان تیم مهمان ارائه نداده و برای حضور ایشان فعلا منع قانونی وجود دارد.

- هواداران ملوان خویشتن داری کردند

همانطور که مستحضر اید ملوان به مانند تمام تاریخ پنجاه و چند ساله‌ش و به نمایندگی از شهر پیشروِ انزلی، در خصوص حضور بانوان محترم در سن سیروس هم پیش‌قدم بوده است ولی تفکیک استادیوم در همه‌جای دنیا به دو گروه میهمان و میزبان انجام می‌شود که تدابیر اجرایی، ایمنی و امنیتی متناسب با آن هم از طرف برگزار کنندگان در نظر گرفته می‌شود. حال با توجه به تفکیک سه‌گانه‌ی مردان، زنان و میهمان، نه جایگاه ویژه با گیت و ملزومات و نه حتا بخشی برای بانوان تیم مهمان لحاظ شده و نه حتی بلیطی به این نام صادر می‌گردد. در این میان دو بانوی عزیز که با تهیه‌ی بلیط بانوان ملوانی، و به نام هوادار ملوان وارد جایگاه اختصاصی هواداران خانم شده بودند، در اواخر بازی و در شرایطی که هیجان و استرس بسیار بالایی بین هواداران ما که ، به ناگهان اقدام به بیرون آوردن شال و پرچم تیم حریف و سر دادن شعار به نفع رقیب نمودند که در آن جو بسیار هیجانی، با واکنش‌هایی مواجه گردید که ، سایر بانوان ملوانی طرفین را به خویشتن‌داری و ملاحظه و احترام متقابل دعوت کردند، و با حضور فوری لیدرهای خانم باشگاه، که در چند متری محل آن اتفاق حضور داشتند، موضوع به طور کامل تمام شد.

- باشگاه نساجی گفت هوادار خانم داریم، ما هم شرایط را فراهم کردیم

علی‌ایحال با اینکه حضور هواداران خانم تیم میهمان در سراسر ایران روی سکوی تیم میزبان ممنوع است، اگر این دو سه خانم هوادار تراکتور به صورت پوششی وارد سکو نشده بودند، چه بسا در صورت بررسی شرایط در ادامه‌ی همدلی ایجاد شده بین دو باشگاه و به منظور حمایت از بانوان علاقه‌مند به تماشای بازی تیم محبوب‌شان ترتیبی اتخاذ می‌کردیم، تا ایشان به صورت علنی و با رعایت ملزومات و احترام متقابل، به تماشای بازی می‌نشستند، همان‌طوری که در هفته‌های گذشته موارد مشابه این پیش آمده بود. مثلا تیم نساجی به ما گفتند که ما سه تا هوادار خانم داریم تا انزلی آمده‌اند و اگر امکانش باشد، به داخل استادیوم بیایند که ما هم شرایط را فراهم کردیم و با استقبال و روی گشاده‌ی بانوان ملوانی تا آخر بازی حضور داشتند و با خوشی و خرمی هم بدرقه شدند، عکس‌های حضور ایشان با شال باشگاه نساجی در میان شال‌های سفید ملوان در دست بانوان ملوانی، در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز منتشر شد که نشانی بر هم‌دلی و پشتیبانی طرفداران از هم بود، سمبل زیبایی‌ از همزیستی تاریخی اقوام در کشور عزیزمان.

- همیشه رابطه خوبی با تراکتوری داشتیم

اما سویه‌ی دیگر بازی دیروز، نه این موضوع ، که سویه‌ی اصلی آن بود. باشگاه محترم تراکتور و هواداران عزیز این باشگاه گواهی می‌دهند که علی‌رغم حساسیت بالای این مسابقه و جایگاه دو تیم در جدول، روند دوستانه و ارتباط بسیار خوبی که دو باشگاه در چند سال اخیر برقرار کرده‌اند در این دیدار هم به قوت خود باقی بوده و خوشبختانه دیگر خبری از ناملایمات هرازگاه پیشین در تبریز و یا انزلی نیست. این اتفاق، مثل هزار اتفاق هیجانی دیگر آنی و گذرا بود و پس از بازی نشر مکرر تیترهای خبری و یا بازنشر آن مثل ده‌ها و صدتا موضوع روزانه‌ی دیگر در شبکه‌های مجازی، ربطی به جریان اصلی و اتفاقات خوب روز گذشته نداشته و نتیجه‌ی آن هم یک مسابقه‌ی فوتبال جذاب بین دو تیم ریشه‌دار و مدعی در این فصل بوده.

- امیدوارم در ورزشگاه یادگار هم زنان به استادیوم بروند

ما امیدواریم که ورزشگاه یادگار امام تبریز هم شرایط حضور بانوان برایش فراهم شود تا هواداران خانم تراکتور هم بتوانند تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. و ایشالا در آینده‌ی نزدیک همه‌ی مسابقات با حضور هواداران خانم و آقای تیم‌های میهمان، در کنار خانم‌ها و آقایان تیم میزبان در همه‌ی ورزشگاه‌های ایران عزیزمان برگزار گردند.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119847

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر