5 بازیکن دلاری در ترکیب استقلال و پرسپولیس در دربی

5 بازیکن در ترکیب سرخابی ها برای دربی تهران حضور دارند.

5 بازیکن دلاری در ترکیب استقلال و پرسپولیس در دربی

۵ بازیکن در ترکیب سرخابی ها برای دربی تهران حضور دارند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ تیم فوتبال پرسپولیس با ۳ بازیکن خارجی و استقلال با ۲ بازیکن خارجی در دربی ۱۰۲ به مصاف هم خواهند رفت.

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

استقلال و پرسپولیس به ترتیب با ۲۴ و ۲۰ امتیاز در رده‌های اول و چهارم جدول رده بندی قرار گرفته‌اند و سرخ‌ها با توجه به اینکه یک بازی از آبی‌ها کمتر انجام داده‌اند این فرصت را دارند تا با برتری برابر استقلال به یک قدمی این تیم برسند.

آخرین دیدار این دو تیم در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ و در فینال جام حذفی بود که تیم پرسپولیس در این مسابقه موفق شد با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و هم دربی ۱۰۱ را به نام خود به پایان برسانند و هم عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست بیاوردند.

خارجی‌های دربی ۱۰۱

در دربی ۱۰۱ هرکدام از تیم‌ها یک بازیکن خارجی را در ترکیب اولیه خود داشتند. «گولسیانی» در قلب خط دفاعی پرسپولیس به عنوان بازیکن ثابت وارد زمین شد و «شیخ دیاباته» و «وحدت حنانوف» هم روی نیمکت این تیم حضور داشتند که «حنانوف» در دقیقه ۱۲۰ وارد زمین شد. در این مسابقه «شیخ دیاباته» مهاجم مالیایی و سابق استقلال در لیست ۱۸ نفره سرخپوشان حضور داشت اما این بازیکن همچون دو دربی قبل تر هم فرصت تقابل با تیم سابق خود را کسب نکرد.

«رافائل سیلوا» بازیکن برزیلی استقلال هم تنها خارجی این تیم بود که از ابتدا در ترکیب اصلی و در خط دفاعی به میدان رفت. آبی‌ها در این فصل «کوین یامگا» را هم در لیست نفرات خود داشتند اما این بازیکن فرانسوی به دلیل مصدومیت در لیست نفرات این تیم برای دربی ۱۰۱ حضور نداشت.

خارجی‌های پرسپولیس دربی ۱۰۲

در دربی ۱۰۲ که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد تیم پرسپولیس همچون دربی ۱۰۱ «گئورگی گولسیانی» و «وحدت حنانوف» را در اختیار دارد و از مهره‌های کلیدی این تیم محسوب می‌شوند و «نبیل باهویی» هم سومین خارجی حاضر در لیست یحیی گل محمدی است. این مهاجم سوئدی در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل هوادار به میدان رفت اما موفق به گلزنی نشد.

از ۱۲ گلی که پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر به ثمر رسانده است سهم بازیکنان خارجی ۲ گل بود که هر دو گل را «گولسیانی» به نام خود ثبت کرده است.

«گولسیانی» در این فصل لیگ برتر ۵ بازی به عنوان بازیکن ثابت و ۳ بازی به عنوان یار جانشین وارد زمین شده است. این بازیکن پس از مصدومیت «پورعلی گنجی» فرصت حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس را کسب کرد و موفق شد ۲ گل برای تیمش به ثمر برساند. او مجموعاً ۴۶۰ دقیقه برای سرخپوشان در لیگ بیست و سوم به میدان رفته است. این بازیکن گرجستانی در دربی ۹۹ که با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید موفق شد یکی از گل‌های پرسپولیس را به ثمر برساند و خود را به عنوان یکی از خارجی‌های گلزن در دربی‌ها معرفی کند.

«نبیل باهویی» هم در این فصل ۲ بازی به صورت ثابت و یک بازی به صورت جانشین وارد زمین شده است و مجموعاً ۱۶۷ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده است.

«وحدت حنانوف» هم در لیگ بیست و سوم یک بازی به صورت ثابت و ۳ بازی به صورت جانشین وارد زمین شد و مجموعاً ۱۱۸ دقیقه در زمین حضور داشته است.

خارجی‌های استقلال در دربی ۱۰۲

«کوین یامگا» و «گوستاوو بلانکو» هم دو بازیکن خارجی استقلال در لیگ بیست و سوم هستند.

«کوین یامگا» در این فصل در هر یازده مسابقه تیم استقلال به میدان رفته است که ۱۰ بار به صورت ثابت و یک بار به صورت جانشین بوده است. مجموع دقایق بازی یامگا تا اینجای فصل ۸۷۵ دقیقه بوده است. این بازیکن فرانسوی در این فصل ۲ گل برای استقلال زده است.

«گوستاوو بلانکو» هم که از میانه مسابقات به استقلال پیوست در این فصل در ۳ مسابقه به عنوان یار اصلی و در ۲ مسابقه به عنوان ذخیره وارد زمین شده و مجموعاً ۳۱۵ دقیقه بازی کرده است. این بازیکن آرژانتینی تا اینجای فصل موفق شده است یک گل برای آبی پوشان به ثمر برساند.

به نظر می‌رسد جدال «گوستاوو بلانکو» در خط حمله استقلال و «گئورگی گولسیانی» در خط حمله پرسپولیس رقابت حساسی را رقم بزند و شاید برگ برنده هر دو تیم منوط به موفقیت این دو بازیکن باشد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117895

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر