ستاره اول لیگ برتر کیست؟/ بازیکنان سپاهان در صدر + اسامی

بازیکنان سپاهان امسال در رده ستاره های لیگ برتر قرار گرفته اند.

ستاره اول لیگ برتر کیست؟/ بازیکنان سپاهان در صدر + اسامی

بازیکنان سپاهان امسال در رده ستاره های  لیگ برتر قرار گرفته اند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ در این مطلب می‌توانید با ۱۰ بازیکن برتر این ۱۰ هفته از نگاه متریکا آشنا شوید. بازیکنانی که بیشتر آنها سپاهانی هستند

درست مثل فصل گذشته در همین مقطع، بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس نمرات متریکا، یک بازیکن خارجی است. سال گذشته در همین روزها یورگن لوکادیا با درخشش در خط حمله پرسپولیس و کسب نمرات عالی صدرنشین جدول بازیکنان در سایت متریکا بود و ایرانی‌ها همه پشت سر او قرار داشتند. لوکادیا البته زیاد در ایران دوام نیاورد و قبل از بازی هفته دوازدهم مقابل استقلال، اردوی پرسپولیسی‌ها را ترک کرد و از ایران رفت. امسال هم در پایان هفته دهم لیگ برتر این روبرتو تورس اسپانیایی است که در جدول متریکا صدرنشین جدول بازیکنان شده است. یعنی یک خارجی دیگر توانسته بالاتر از ستاره‌ای ایرانی قرار بگیرد، آن هم درست در روزهایی که شایعه بازگشت لوکادیا به پرسپولیس هم در شهر پیچیده است. در این مطلب می‌توانید با ۱۰ بازیکن برتر این ۱۰ هفته از نگاه متریکا آشنا شوید.

۱- روبرتو تورس (گل‌گهر)

بازیکن اسپانیایی که جواد نکونام واسطه حضور او در لیگ ایران شده، در گل‌گهر هم مثل فولاد کارش را با گلزنی آغاز کرد. بازیکن سابق اوساسونا، وقتی به فولاد پیوست در اولین بازی‌اش تحت نظر نکونام دروازه پرسپولیس را باز کرد. او امسال به گل‌گهر پیوسته و در سیرجان هم کارش را با گلزنی آغاز کرده است. تورس که کمی دیر به گل‌گهر پیوست فعلا فقط ۴ بازی برای تیمش انجام داده و با ۲ گل و ۲ پاس گل در همین ۴ بازی عملکرد خیلی خوبی داشته است. میانگین نمرات این بازیکن ۳۴ ساله در سایت متریکا ۷.۶۳ بوده که او را بالاتر از همه بازیکنان در رتبه اول قرار می‌دهد.

۲- رضا اسدی (سپاهان)

اسدی فصل گذشته با نظر پاکو خمس به خط حمله پیوست و بعد از سال‌ها بازی در هافبک دفاعی، ناگهان مهاجم شد. این انتقال، باعث یک تحول مثبت برای اسدی شد و او در پایان فصل بین ۳ گلزن برتر لیگ قرار گرفت. این ستاره بلندقامت امسال در سپاهان به روند صعودی‌اش ادامه داده و درخششی فراتر از تصور داشته است. چنان که بعد از ۸ بازی با ۷ گل و یک پاس گل در رتبه دوم بازیکنان لیگ است. او فقط در یک بازی سپاهان موفق به گلزنی نشده و سوپرگلش در بازی اخیر مقابل پرسپولیس مهم‌ترین گل او بوده است. نمره اسدی در سایت متریکا ۷.۵۱ است که او را پشت سر تورس قرار می‌دهد و لقب بهترین بازیکن ایرانی این فصل را به او می‌بخشد.

۳- ریکاردو آلوز (تراکتور)

بزرگ‌ترین خوش‌شانسی استقلال در بازی با تراکتور، محبوبیت و غیبت این هافبک گل‌ساز بود. آلوز فصل گذشته بهترین گل‌ساز لیگ لقب گرفت و امسال هم با ۴ پاس گل صدرنشین جدول پاسورها است. او امسال علاوه بر پاس گل‌هایش، یک گل هم برای تراکتور زده؛ کاری که سال گذشته نتوانسته بود انجام دهد. این هافبک پرتغالی در هر بازی به‌طور میانگین ۳.۳ پاس کلیدی می‌دهد که رکوردی دست‌نیافتنی در لیگ برتر ایران است.

۴- مهرداد محمدی (استقلال)

خرید امسال آبی‌ها ۶ بار در ترکیب اصلی قرار گرفته، ۳ بار به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمده و حاصل کارش ثبت ۳ گل و کسب یک پنالتی بوده است. بعد از ۵۳۰ دقیقه بازی، میانگین نمرات محمدی در سایت متریکا ۷.۳۵ بوده است که او را در رتبه چهارم جدول قرار می‌دهد. اوج درخشش مهرداد در بازی با هوادار بود که با کسب یک پنالتی و زدن ۲ گل زیبا، عامل بازگشت آبی‌ها و تبدیل باخت ۲ بر صفر به پیروزی ۳ بر ۲ شد. مهرداد حالا بعد از مدت‌ها در تیم‌ملی هم حضور دارد.

۵- مسعود زائرکاظمین (ملوان)

زائرکاظمین در بازی‌های ابتدایی یک درخشش فوق‌تصور در ترکیب ملوان داشت و حتی در روزهای نخست لیگ صدرنشین جدول گلزن‌ها هم شد. او ۳ گل برای ملوان زده که همه این گل‌ها در همان ۳ هفته ابتدایی به ثمر رسیده‌اند؛ در بازی با فولاد نمره عالی ۹.۲۱ از ۱۰ گرفته که بهترین نمره این فصلش بوده و در ۵ بازی دیگر هم نمره بالاتر از ۷ داشته است. این روزها ستاره ملوان رضا جعفری است اما مسعود با تکیه بر بازی‌های خوب ابتدای فصل هنوز نمره‌اش بالاتر از جعفری است.

۶- طالب ریکانی (صنعت‌نفت)

این هم از عجایب لیگ جاری است که آبادانی‌ها در انتهای جدول در خطر سقوط هستند اما کاپیتان آنها در صدر جدول بازیکن‌ها، یکی از برترین‌های فصل جاری است. طالب که پنالتی‌زن اول آبادان در این سال‌ها بوده امسال فقط یکی از گل‌هایش را روی ضربات پنالتی زده و ۳ گل دیگرش در جریان بازی بوده است. او یک بار هم پاس گل داده و یک پنالتی هم برای تیمش کسب کرده که نهایتا میانگین نمراتش را به ۷.۳۱ رسانده است.

۷- مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)

بله! تنها پرسپولیسی حاضر در جمع برترین‌های لیگ، مدافعی است که مصدوم شده و ادامه فصل را به‌طور کامل از دست داده است. مرتضی که فصل گذشته هم از برترین‌های لیگ بود، امسال دومین فصل حضورش در پرسپولیس را خیلی خوب و درخشان آغاز کرد. او در ۵ هفته اول برای سرخپوشان به میدان رفت و به‌طور میانگین نمره ۷.۳۱ گرفت که برای قرار گرفتن در جمع برترین‌های لیگ کافی بود. پورعلی‌گنجی حتی یک گل هم برای قرمزها زد و گره بازی پرسپولیس-فولاد در اهواز به دست او باز شد. او اما در اوج آمادگی و در جریان بازی تیم‌ملی مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد. از آنجا که شرط متریکا برای حضور بازیکن‌ها در جدول رده‌بندی، حضور در حداقل یک‌سوم بازی‌ها است، پورعلی‌گنجی با همین ۵ بازی تقریبا تا نیم‌فصل در این جدول باقی می‌ماند و بعد از آن صحنه را ترک می‌کند.

۸- محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)

میهمان ناخوانده جمع بهترین‌ها، بازیکن ۲۰ ساله‌ای است که حضورش در لیگ را مدیون جسارت و شجاعت ژوزه مورایس می‌داند. مصدومیت هافبک‌های سپاهان، حسین‌نژاد را به ترکیب این تیم رساند اما او طوری بازی کرد که دیگر با بازگشت هیچ بازیکنی نیمکت‌نشین نخواهد شد. حسین‌نژاد که حالا در تیم‌ملی هم چند دقیقه‌ای بازی کرده با نمره ۷.۲۸ هشتمین بازیکن برتر این فصل است.

۹- شهریار مغانلو (سپاهان)

شاید اگر شهریار مغانلو مصدوم نمی‌شد با بازی‌های زیاد و گل‌های متعدد حالا رتبه‌ای بهتر از نهمی داشت. اما مهاجم تنومند سپاهان بعد از یک شروع خوب اسیر آسیب‌دیدگی شد و چند هفته‌ای به زمین نرفت. شهریار با ۴ حضور در ترکیب اصلی، ۳۹۶ دقیقه بازی در لیگ، زدن ۲ گل و کسب یک پنالتی به نمره ۷.۲۷ رسیده تا سومین بازیکن سپاهان و نهمین بازیکن برتر این فصل تا هفته دهم باشد.

۱۰- رضا جعفری (ملوان)

رضا جعفری با ۵ گل، یک پاس گل و ثبت یک پنالتی روی ۷ گل ملوان تاثیرگذار بوده و به جز رضا اسدی هیچ بازیکن دیگری در فصل جاری تا این حد تاثیرگذاری نداشته است. مهاجم فصل گذشته نساجی و ستاره این فصل ملوان، اوج درخشش خود را در بازی با سپاهان نشان داد که ۲ گل زد و باعث تنها باخت این فصل سپاهانی‌ها شد. او حالا با میانگین نمرات ۷.۲۶ دومین بازیکن برتر ملوان، نفر دوم جدول گلزنان و دهمین بازیکن برتر لیگ بیست‌وسوم است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115270

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر