علیرضا فغانی در مازندران «دکتر» شد + عکس

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران امروز در دانشگاه آمل از پایان نامه دکتری خود دفاع کرد.

علیرضا فغانی در مازندران «دکتر» شد  + عکس

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران امروز پنجشنبه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی شهرستان آمل از پایان نامه دکتری خود دفاع کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ علیرضا فغانی ، ۴۵ ساله با حضور در جلسه دفاع خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی از پایان نامه دکتری خود در رشته مدیریت ورزشی دفاع کرد و نمره عالی از اساتید خود نیز دریافت کرد.

در جلسه دفاع فغانی از پایان نامه دکتری، رییس هیات فوتبال شهرستان آمل، برخی دوستان فعال او در داوری از جمله امیر عرب براقی، علی میرزابیگی، اشکان خورشیدی و رسول فروغی در دانشگاه آزادی اسلامی واحد آمل حضور داشتند و فغانی دانش آموختگی خود را با حضور آنها جشن گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی یکی از معدود دانشگاه های کشور است که در چند سال اخیر بسیاری از ورزشکاران مدال آور مسابقات المپیک وجهانی از جمله قاسم رضایی، بهداد سلیمی، نوشاد عالمیان در مقاطع تکمیلی خود در این واحد دانشگاهی تحصیل کردند.

درحال حاضر حدود چهار هزار دانشجو درمقاطع کارشناسی تا دکتری دردانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی مشغول به تحصیل هستند.

علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایرانی که در لیگ استرالیا داوری می‌کند. فغانی سال های قبل در لیگ برتر خلیج فارس قضاوت می‌کرد، او همچنین مسابقات مهمی از جمله دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو، دیدار نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲ دیدار در جام جهانی ۲۰۲۲ را قضاوت کرده‌است.

این داور فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲، فقط ۲ قضاوت داشت. داوری اول او، بازی برزیل و صربستان بود که با حاشیه‌های کم داوری به پایان رسید. بازی دوم بین پرتغال و اروگوئه اما، سرنوشت او را تغییر داد. فغانی در ایران نیز پیشینه داوری در فینال جام حذفی و شهرآورد تهران را دارد؛ همچنین در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین داور آسیا شناخته شد.

وی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد و برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا انتخاب شد و نخستین داوری خود در جام جهانی را در بازی بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال مکزیک در ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ انجام داد و با کسب ۴٫۸۴ امتیاز در صدر جدول داوران جام جهانی قرار گرفت.

علیرضا فغانی در دانشگاه آمل

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108768

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر