وزیر ارتباطات با مردم شوخی دارد؟ زارع پور:سرعت اینترنت خوب است

وزیر ارتباطات بار دیگر با استناد به داده‌های سایت «اسپید تست»، سرعت اینترنت کشور را مطلوب برآورد کرده است.

وزیر ارتباطات با مردم شوخی دارد؟ زارع پور:سرعت اینترنت خوب است

وزیر ارتباطات با مردم شوخی دارد و هر روز اصرار دارد که بگویید اینترنت ایران وضعیت خوبی دارد و سرعت اینترنت در ایران مطلوب و خوب . او حتی برای ادعاهایش به اماری استناد می کند که خلاف گفته هایش است. 

 وزیر ارتباطات بار دیگر با استناد به داده‌های سایت «اسپید تست»، سرعت اینترنت کشور را مطلوب برآورد کرده است.

در همین رابطه بخوانید اعلام وضعیت قرمز اینترنت در ایران /فیلترینگ 45 درصد اینترنت / کند ترین و محدودترین اینترنت جهان

گزارش زیر را اکو ایران نوشته بخوانید

در حالی که بارها درمورد داده‌های سایت اسپید تست و استناد به آن برای درک وضعیت اینترنت کشور تذکر داده شده و کارشناسان با زبان‌های مختلف این مساله را توضیح داده‌اند، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم اصرار دارد که به این سایت استناد کرده و وضعیت اینترنت کشور را مطلوب نشان دهد.

 

عیسی زارع‌پور این‌بار در مجلس و در پاسخ به محمدرضا پورابراهیمی - نماینده کرمان - که از کندی کیفیت اینترنت سوال کرده بود، به رتبه ۶۵ ایران در میان ۱۹۰ کشور موجود در فهرست این سایت اشاره کرد و آن را دستاورد دولت سیزدهم در زمینه اینترنت همراه خواند.

این استناد و تکرار از سوی وزیر ارتباطات در حالی صورت می‌گیرد که بارها کارشناسان درخصوص نحوه عملکرد این سایت توضیح داده و تشریح کرده‌اند چرا اسپید تست نمی‌تواند تصویر درستی از تجربه کاربران در استفاده از اینترنت را نشان دهد. به نظر می‌رسد بهتر است برای شفاف شدن ماجرا، از داده‌های همین سایت استفاده کرده و صحت آن را به چالش بکشیم تا شاید برای همیشه از ارجاع داده شدن به این سایت خلاص شویم.

مساله تنها یک سوال ساده و یک تناقض است که حتی پاسخ ندادن به آن نیز کارگشاست.

سرعت اینترنت

 

همانطور که در تصویر می‌بینید، بر اساس داده‌های سایت اسپید تست، در حالی که از آغاز ناآرامی‌ها کلید قطع اینترنت بین‌المللی زده شد و بعد از آن پرکاربرترین اپلیکیشن‌های ایران - یعنی واتس‌اپ و اینستاگرام - فیلتر شدند و حتی در آبان ۱۴۰۱ که این شرایط به اوج خود رسید، نمودار اسپید تست، متوسط سرعت اینترنت ایران را به گونه‌ای نشان می‌دهد که پیک پیشرفت سرعت اینترنت را به ثبت می‌رساند؛ حتی به گونه‌ای که پله‌های ترقی جایگاه جهانی خود را نیز درمی‌نوردد!

سرعت اینترنت

گزارش‌ها، داده‌ها، آمارها و پژوهش‌های بسیاری در یک سال اخیر انجام شد تا به وزارت ارتباطات و تمام متولیان تصمیم‌گیری یک‌طرفه در خصوص اینترنت نشان دهد حقیقتِ آسیب وارده به جامعه از این ناحیه چه بوده است.

آخرین گزارش تحقیقی که وضعیت اینترنت ایران را بررسی کرده، توسط انجمن تجارت الکتریک ایران انجام شده است. بر اساس گزارش مورد اشاره، اینترنت ایران در بین ۱۰۰ کشور با بیشترین تولید ناخالص ملی، پس از میانمار دومین اینترنت پراختلال و پس از چین، دومین اینترنت محدود دنیا را دارد.

این گزارش همچنین تاکید کرده که اینترنت ایران جزو ۵ اینترنت کند جهان محسوب می‌شود و وضعیتش در نقطه بحرانی قرار گرفته است.

البته عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات -  پیش از استناد مجدد به این سایت در مجلس، گفته بود که این سایت مرجع من نیست و مرجع آمریکایی‌هاست؛ اما باز هم به آن استناد کرد و آنقدر این برای دولت سیزدهم مهم است که همین داده‌ها و استنادها را سایت دولت نیز منتشر کرده و رتبه ادعایی ایران را برجسته کرده است.

 

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97859

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر