ماجرای عجیب آگهی‌های کار در منزل و استخدام تایپیست آقا یا خانم

ماجرای عجیب آگهی‌های کار در منزل و استخدام تایپیست آقا یا خانم

شاید شما هم روزانه در زیر پست‌ها و مطالب دیگران کامنت‌هایی با عنوان «استخدام تایپیست آقا یا خانم» را دیده‌اید و حتی برخی صفحات اینستاگرامی و کانال های تلگرامی که این تبلیغات را منتشر می‌کنند؛ مشاهده کرده‌اید. اما ماجرا چیست؟

برخی از افراد کلاهبردار با وعده استخدام تایپیست آقا یا خانم، این آگهی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و تعدادی از کاربرانی که مایل به کار اینترنتی و کار در منزل هستند به سراغ این صفحات رفته و در دام آنها میافتند.

گردانندگان این صفحه‌ها یک مقاله، پایان‌نامه، قسمتی از یک کتاب و .... را به عنوان تست و نمونه اولیه کار در اختیار شما قرار می‌دهند و از شما می‌خواهند که در مدت سه یا چهار روز متن مورد نظر را به صورت تایپ شده به آنها برگردانید و در صورتی که متن تایپ شده، مورد تایید آنها باشد هزینه تایپ پرداخت و کارهای جدید و بعدی در اختیار شما گذاشته می‌شود.

اما ترفند و شیوه‌های ضداخلاقی آنها به این صورت است که به محض دریافت کار از طرف تایپیست، با انواع ایرادات و بهانه‌های واهی این‌گونه وانمود می‌کنند که متن تایپ شده مورد تایید آنها نبوده و دارای ایرادات و اشکالات بسیاری است.

با این بهانه و ترفند نه دستمزدی به تایپیست پرداخت می‌شود و نه دیگر کار دیگری به او سپرده می‌شود و از طرفی متن تایپ شده به صورت رایگان و با بیگاری از متقاضیان کار در منزل در اختیار این افراد کلاهبردار قرار می‌گیرد.

حتی ممکن است برخی از این افراد در شروع کار و قبل از اینکه متن را در اختیار تایپیست قرار دهند، مبلغی را به عنوان ضمانت کار از فرد متقاضی دریافت کنند و به بهانه خسارت زمانی این هزینه را نیز در نزد خود نگه داشته و در آخر نیز به متقاضی کار در منزل عودت نمی‌دهند.

البته این مورد ممکن است شامل تمامی تبلیغ کنندگان آگهی استخدام تایپیست نباشد و در این بین افرادی نیز هستند که دستمزد و هزینه کار را به صورت کامل پرداخت می‌کنند اما نکته قابل توصیه این است که هرگز فریب این نوع از تبلیغات را نخورید و به بهانه کار در منزل هیچ مبلغی را به عنوان ضمانت کار به این افراد ندهید و حدالامکان سعی کنید اولین قرار کاری به صورت حضوری باشد.

تصاویری که منتشر شده، تجربه یکی از کاربران درباره این تبلیغات است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87282

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر