پیام خاص باهوش‌ها برای ارتباط با فرازمینی‌ها!

قوانین مورد توافق برای چنین ارتباطی تنها توسط مرکز ‌SETI با عنوان «بیانیه اصول برای جستجوی هوش فرازمینی» تنظیم شده است.

پیام خاص باهوش‌ها برای ارتباط با فرازمینی‌ها!

در اوایل سال جاری، دانشمندان ناسا پیام جدیدی را منتشر کردند تا شاید به گوش هر گونه‌ای از حیات که ممکن است در هر گوشه‌ای از این جهان هستی باشد، برسد. اما اگر آن‌ها واقعاًٌ پاسخ دهند، ما چه می‌کنیم؟

دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند از تشکیل یک مرکز تحقیقاتی در هفته گذشته خبر داد. این مرکز باهوش‌ترین افراد را گرد هم می‌آورد تا بشریت را برای روزی که ممکن است برای اولین بار با یک تمدن فرازمینی ارتباط برقرار کنیم، آماده کند.

مرکز اطلاعات فرازمینی (SETI)، قرار است محل ملاقات متخصصان و دانشمندان باشد تا بتوانند در صورتی که ارتباطی با موجودات فرازمینی برقرار شد، روشی واحد را برای پاسخگویی و ارتباط با آن‌ها بیابند.  

جان الیوت، هماهنگ کننده مرکز دانشگاه سنت اندروز در یک بیانیه گفت: داستان‌های علمی تخیلی تاثیرات بسیاری بر روی جامعه انسانی می‌گذارد؛ تأثیراتی  که از کشف یا مواجهه با نوعی از زندگی یا آگاهی در سرزمین دیگر خبر می‌دهد.

او همچنین تاکید کرد: ما باید از تفکر درباره تأثیر داستان‌های علمی تخیلی بر روی بشریت فراتر برویم. به عبارتی ما باید دانش تخصصی خود را نه تنها برای کشف و نتیجه‌گیری از شواهد و نشانه‌ها  بلکه برای پاسخگویی به واکنش اجتماعی انسان‌ها تقویت و همسو کنیم.  

گفتنی است که در اوایل سال جاری، دانشمندان ناسا پیام جدیدی را منتشر کردند تا شاید به گوش هر گونه‌ای از حیات که ممکن است در گوشه‌ای از این جهان هستی باشد، برسد. اما اگر آن‌ها واقعاً پاسخ دهند، ما چه می‌کنیم؟

در واقع، برنامه اسکاتلند را که به دنبال یک روش واحد و توافق با جامعه بین‌المللی برای برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی است را می توان یک برنامه برای پرکردن خلاء سیاسی این کشور دانست.

تاکنون، قوانین مورد توافق برای چنین ارتباطی تنها توسط مرکز ‌SETI با عنوان «بیانیه اصول برای جستجوی هوش فرازمینی» تنظیم شده است./  https://futurism.com

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53439

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر