روبیکای جدید آمد

به نظر می‌رسد طی روز‌های اخیر با مواجه شدن کاربران روبیکا با اخطار‌های گوگل پلی، اگرچه گوگل به درخواست‌های روبیکا برای اعلام دلیل ارسال اخطار‌ها پاسخ نداده است، ولی روبیکا نسخه جدید خود را عرضه کرده است تا با بهبود‌های فنی، نگرانی کاربران هم رفع شود.

روبیکای جدید آمد

روابط عمومی روبیکا در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد: «نظر به انتشار خبری در ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در یک رسانه با عنوان «مدیر محتوای روبیکا: پالایش محتوای غیر اخلاقی با هوش مصنوعی انجام می شود» که با هدف پیگیری گزارش درخواست یکی از کاربران آن خبرگزاری محترم نگارش شده و همچنین سوال بسیاری از کاربران در این مورد، نکاتی جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت بیشتر قابل توجه است که به این شرح ایراد می‌ شود:

روبیکا مانند بسیاری از پلتفرم ها، پیام رسان‌ها و ابزار‌های شبکه اجتماعی نام آشنا و مطرح جهانی، برای پایش مطالبی که به عناوین مستهجن یا خشونت آمیز، در کانال‌ها و گروه‌های پیام‌رسان روبیکا و یا صفحات روبینو منتشر می‌شود، از ابزار هوش مصنوعی یا گزارش مخاطبین بهره مند می‌ شود. پس از وصول چنین گزارشاتی، موضوع توسط نیروی انسانی بررسی و طبق ضوابط و مقررات، در صورت تشخیص محتوای نامناسب، نسبت به حذف آن اقدام خواهد شد. این پروتکل، مشابه قوانین و پروتکل‌های سایر پلتفرم‌های اجتماعی جهانی اجرا می‌شود.

گفتنی است، این پایش صرفا در گروه‌ها و کانال‌های عمومی روبیکا ممکن است و این پلتفرم، هیچگونه دسترسی به پیام‌های شخصی کاربران ندارد.»

اخطار سپر امنیتی روبیکا رفع شد؟

روبیکا در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه مذاکره با گوگل به دلیل اعتمادبخشی به کاربران، اعلام کرد که اخطار سپر امنیتی گوگل در آپدیت جدید روبیکا رفع شده است.

به دنبال ارائه نسخه اندرویدی جدید روبیکا با «امکان حذف اکانت»، «افزودن پست به استوری» و «سایر بهبود‌های فنی»، روبیکا در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه مذاکره با گوگل به دلیل اعتمادبخشی به کاربران، اعلام کرد که با ایجاد تغییراتی جزئی و نامرتبط به حوزه دسترسی‌ها و امنیت این اپلیکیشن، اخطار سپر امنیتی گوگل در آپدیت جدید روبیکا رفع شده است.

 در اطلاعیه روبیکا آمده است:

«روبیکا، به عنوان یک سوپراپلیکیشن مردم محور و اجتماعی، همواره در تلاش بوده تا خواسته‌ها، نیاز‌ها و دغدغه کاربرانش را پوشش دهد. حفاظت از حریم خصوصی، حفظ امنیت و اطلاعات کاربران و همچنین افزودن خدمات جدید، از جمله اهداف اصلی این اپلیکیشن ایرانی است.

همان طور که در جریانید، در روز‌های اخیر یک اخطار امنیتی از سوی Google Play Protect برای اپلیکیشن روبیکا صادر شد که منجر به نگرانی کاربران گردید. روبیکا، با توجه به این مهم که در دو ماه گذشته، هیچ‌گونه تغییر فنی در دسترسی‌ها و ساختار‌های امنیتی روبیکا ایجاد نکرده بود، بلافاصله جهت آگاهی از ایراد و رفع مشکل، با گوگل وارد مذاکره شد. هر چند فرایند این مذاکره فنی همچنان ادامه داشته و گوگل نیز قول مساعد جهت رفع آن داده است، اما روبیکا به دلیل اهمیت افکار عمومی و اعتمادبخشی به جامعه کاربران فضای مجازی، نسبت به پاسخگویی کامل و دقیق به سؤالات و دغدغه‌های مردم و کاربران، اقدامات لازم را انجام داد. 

البته یک روز پس از اخطار سپر امنیتی گوگل، این مشکل با ایجاد تغییراتی جزئی و نامرتبط به حوزه دسترسی‌ها و امنیتِ اپلیکیشن حل شده و در آپدیت جدیدِ منتشر شده، این خطا تا کنون دیگر اعلام نگردیده است. پس از حل این مساله، روبیکا نسخه‌ی جدید اپلیکیشن را منتشر و در استور‌های کافه بازار و مایکت، در دسترس عموم قرار داد.

قابلیت‌های جدید آخرین به روزرسانی اپلیکیشن روبیکا شامل «افزودن قابلیت حذف اکانت» و قابلیت «افزودن پست به استوری (add post to story)» است».

نسخه اندروید جدید روبیکا

نسخه اندروید جدید روبیکا با «ایجاد قابلیت‌هایی در بخش روبینو»، «امکان حذف اکانت» و «سایر بهبود‌های فنی» ارائه شد.

بیشتر بخوانید: هشدار امنیتی گوگل: روبیکا را پاک کنید

برای رفع مشکل هشدار گوگل‌پلی، نسخه اندرویدی جدید روبیکا با «ایجاد قابلیت‌هایی در بخش روبینو»، «امکان حذف اکانت» و «سایر بهبود‌های فنی» از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

https://rubika.ir/app

ضمنا «نسخه تحت وب» بدون نیاز به نصب بر روی گوشی، از طریق لینک https://web.rubika.ir  در دسترس است.

به نظر می‌رسد طی روز‌های اخیر با مواجه شدن کاربران روبیکا با اخطار‌های گوگل پلی، اگرچه گوگل به درخواست‌های روبیکا برای اعلام دلیل ارسال اخطار‌ها پاسخ نداده است، ولی روبیکا نسخه جدید خود را عرضه کرده است تا با بهبود‌های فنی، نگرانی کاربران هم رفع شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50694

  • منتها

    حذف اکانت اضافه شده ولی امکان حذف اکانت ندارم
    یبیشتر از یکماهه روبیکا نصب کردم حالا میخوام حذف کنم پیام میده که باید بیشتر از هفت روز از ورودتان گذشته باشه🤨🤔
    خب نمیخوای اکانت حذف کنیم مثل قبل باشید مع گزینه حذف اکانت نداشت
    البته سه تا سیمکارتهای سالهای قبلم حذف کردم فقط سیمکارت جدیدم پیام میده که نمیتونی بری

  • امین

    شما هم مثل ما گرفتار سیستمی هستید
    که برای کنترل مردم و حفظ موقعیتش
    هیچ مرز و قانونی نمیشناسد
    از این بابت نمی‌توانیم به شما اعتماد کنیم

  • حسینی

    خیلی زرنگی،وقتی نصب کردم ،وی پی انها از کار آفتاد ومبایلم گند زده شد!
    واقعا چی فکر میکنید،گوگل پلی یک مسیحی یا لامذهبه ،ولی آنقدر که شما حریم خصوصی را زیر پا گذاشتید صداش در اومد
    ما به نرم افزاراتون اعتماد نداریم

  • رضا

    تماشای فیلم و سرگرمی روبیکا فقط باسیم کارت ایرانسل و همراه اول هست. مودم های خانگی بی بهره هستن . دلیلش چیه.؟ شایدم بخاطر این که خارجیا نتونن نصبش کنن.

  • اسلام

    سلام ....گوگل خودش بزرگترین غول جاسوسی دنیاست و بارها این موضوع اثبات شده حالا برای اینکه یک اپلکشن ایرانی را به خاطر اهداف خودش تخریب کند دست به این ابتکار زده است

ارسال نظر