دفاع سخنگوی دولت رئیسی از فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام: بستر ساخت کوکتل مولوتوف بودند!

سخنگوی دولت در نشست سیاسی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی درباره فیلترینگ واتساپ و تلگرام ارائه داد.

دفاع سخنگوی دولت رئیسی از فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام: بستر  ساخت کوکتل مولوتوف بودند!

سخنگوی دولت با حضور در دانشگاه شهید بهشتی تهران از دلایل فیلترینگ واتساپ و تلگرام گفته و مدعی که این پلتفرم‌ها بستر آموزش ساخت کوکتل مولوتوف بوده‌اند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: پلتفرم‌های واتساپ و تلگرام که تحت حمایت دولت آمریکا هستند و ادعا می‌کنند استاندارد دارند یک مرتبه استاندارد خودشان را نقض کرده و از اغتشاشات و اقدامات تروریستی حمایت می‌کنند و آموزش ساخت و استفاده از کوکتل مولوتف و صحنه بریده شدن گلوی یک سرباز را منتشر می‌کنند.

سخنگوی دولت در نشست سیاسی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی درباره فیلترینگ واتساپ و تلگرام ارائه داد.

بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

سیاست دولت نه این بوده و نه این هست در مسیری که مردم از آن مسیر ارتزاق و فعالیت می کنند مانع ایجاد کند.

پلتفرم های واتساپ و تلگرام که تحت حمایت دولت آمریکا هستند و ادعا می کنند استاندارد دارند یک مرتبه استاندارد خودشان را نقض کرده و از اغتشاشات و اقدامات تروریستی حمایت می کنند و آموزش ساخت و استفاده از کوکتل مولوتف و صحنه بریده شدن گلوی یک سرباز را منتشر می کنند.

مردم انتظار دارند چه کسی با پلتفرمی که جرم و تخلف می کند برخورد کند؟ آیا کسی جز حاکمیت باید این کار را انجام دهد؟

در رابطه با پلتفرم های خارجی همان استانداردهایی که برای بقیه کشورها مثل آمریکا و فرانسه رعایت می شود در ایران هم باید رعایت شود.

دولت همیشه مانع‌گذاری کرده است

حداقل طی ۱۰ ماه اخیر، دولت هر کاری توانسته برای ایجاد مانع بر سر راه کسب وکار مردم انجام داده است. بنابراین بهادری جهری در حالی مدعی است که دولت قصدش ایجاد مانع در مسیر ارتزاق مردم نیست که تنها با فیلترینگ اینستاگرام بیش از ۳۰۰هزار کسب وکار کوچک از بین رفتند. همچنین جمعیتی میلیونی شغل‌شان را از دست دادند.

ضمن اینکه از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون وضعیت اینترنت و فیلترینگ گسترده به نحوی بوده که صدای همه فعالان حوزه آنلاین و عموم مردم را درآورده است.

به این موارد باید تعلیق، تحدید و مسدودیت کسب‌وکارهای آنلاین طی روزهای اخیر را هم اضافه کرد. حال این پرسش‌ها ایجاد می‌شوند که سخنگوی دولت از کدام مانع‌زدایی یا عدم مانع‌گذاری دولت حرف می‌زند؟ چرا مردم مانع‌زدایی دولتی را احساس نمی‌کنند؟ بالاخره چه زمانی مشخص می‌شود که فیلترکننده چه کسی است وقتی دولت مدعی است که هدف رفع موانع است؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50608

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر