خبر مهم وزیر درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ و فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی

«کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رئیس محترم جمهور و هیئت وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد.

خبر مهم وزیر درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ و فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محدودیت‌های ایجاد‌شده در روز‌های اخیر برای برخی پلتفرم‌های خارجی توسط مراجع ذی‌صلاح امنیتی به ما ابلاغ شده و برداشتن آن‌ها هم به تشخیص همان مراجع است.

زارع پور اظهار کرد: به استحضار مردم عزیز کشورم می رسانم که دولت سیزدهم توسعه کسب و کار‌های دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را یکی از راهبرد‌های اساسی خود می‌داند. در همین راستا با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رئیس محترم جمهور و هیئت وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد که این نشان می‌دهد دولت به دنبال بهره گیری حداکثری از فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: خبر جدید وزیر ارتباطات از زمان رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

او گفت: این وزارتخانه همواره حامی کسب و کار‌های دیجیتال بوده و در شرایط پیش رو که به دلیل تصمیم مراجع ذی‌صلاح امنیتی، محدودیت‌هایی برای برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده است، ضمن رایزنی با نهاد‌های مذکور، تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کار‌های برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کار‌ها و هموطنان عزیز به کار بسته است.

زارع پور ادامه داد: یادمان نرود که محدودیت اینترنت در دولت‌های گذشته هم در شرایط خاص مسبوق به سابقه بوده که منجر به قطع کل اینترنت می‌شد؛ اما در این دوره، این اتفاق نیفتاد و تمامی خدمات داخلی و بسیاری از خدمات خارجی بدون هیچ گونه اختلالی در دسترس هستند و تلاش شده که هموطنان عزیز برای ارتباطات و امور روزمره مشکلی نداشته باشند.

او گفت: همان طور که بار‌ها عرض کرده ام یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ارتقای کیفیت و سرعت زیرساخت‌های ارتباطی کشور است. پیگیری اجرای طرح‌هایی مثل «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» که سرعت اینترنت را ده‌ها برابر افزایش خواهند داد، نشان دهنده عزم و اراده جدی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات در فضای مجازی است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44649

ارسال نظر