تصمیم جدید اینستاگرام برای کاربران

اینستاگرام شیوه‌های جدیدی را پیش گرفته تا با دقت بیشتری سن کاربران خود را تایید کند.

تصمیم جدید اینستاگرام برای کاربران

اینستاگرام به تازگی اعلام کرده که گزینه‌های جدیدی را آزمایش می‌کند تا کاربران بتوانند سن واقعی خود را در این پلتفرم تایید کنند. این تصمیم جدید در ابتدا برای کاربران آمریکایی اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش فون آرنا، اینستاگرام شبکه اجتماعی متعلق به «متا» اعلام کرده که در حال آزمایش دو روش جدید برای تأیید سن افراد است. علاوه بر این به کاربران اجازه می‌دهد مدارک هویتی خود را به صورت آنلاین بارگذاری کنند.

اریکا فینکل، مدیر مدیریت داده در شرکت متا می‌گوید: زمانی که می‌دانیم فردی نوجوان است و بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن دارد، ویژگی‌هایی را به آن‌ها ارائه می‌کنیم که مناسب شرایط آنهاست و از دسترسی بزرگسالانی که ممکن است کاربران نوجوان او را نشناسند جلوگیری می‌کنیم. گزینه‌هایی را که تبلیغ‌کنندگان به آن‌ها دسترسی دارند را نیز برای کاربران نوجوان محدود می‌کنیم.

اینستاگرام اعلام کرد با شرکت Yoti، شرکتی که متخصص در تأیید سن آنلاین برای اطمینان از حریم خصوصی کاربران است، مشارکت می‌کند.

کاربران می‌توانند برای تایید سن خود یک سلفی ویدیویی بارگذاری کنند و پس از آن فناوری Yoti سن آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های صورت تخمین می‌زند. اینستاگرام اعلام کرد که هر دو شرکت متا و Yoti پس از تأیید سن کاربران، عکس آن‌ها را حذف خواهند کرد.

گزینه دیگری که در نظر گرفته شده این است که کاربران سه نفر از دنبال کننده‌های خود را برای تایید سن خود انتخاب کنند. فردی که برای برای تایید سن یک کاربر دیگری معرفی می‌شود باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت گرفته که تصمیم سال گذشته اینستاگرام برای راه اندازی اینستاگرام کودکان با انتقادات و مخالفت‌های زیادی روبرو شد. اینستاگرام در نهایت با درخواست قانون‌گذاران و گروه‌های مدافع آمریکایی از اجرای این پروژه که نگرانی‌هایی را در زمینه امنیت ایجا کرده بود، عقب کشید./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28394

ارسال نظر