ایلان ماسک، بیل گیتس را نابود کرد + عکس

شوخی ایلان ماسک با بیل گیتس در شبکه‌های اجتماعی سوژه شده است.

ایلان ماسک، بیل گیتس را نابود کرد + عکس

کاربر توییتر Whole Mars Catalog، که تصاویری از مکالمه ادعایی بین ایلان ماسک و بیل گیتس را به اشتراک گذاشت، ادعا کرد که بیل گیتس ظاهراً به ایلان ماسک پیام داده است تا در مورد مباحث انسان دوستانه و در مورد تغییرات آب و هوایی صحبت کنند.

به گزارش opindia، صبح روز شنبه، ایلان ماسک، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، را با به اشتراک گذاشتن یک پست ساده در توییتر، به سخره گرفت. ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا در توییتر تصویری از بیل گیتس را در کنار ایموجی مردی با شکم چاق به اشتراک گذاشت. ماسک با به اشتراک گذاشتن این تصویر در توییتی نوشت: «در صورتی که نیاز به از دست دادن سریع یک فرد (اشتباه) را دارید».

ایلان ماسک

در حال حاضر، ما واقعاً نمی‌توانیم منظور ماسک را بفهمیم، اما واضح است که ایلان ماسک از بیل گیتس ناراحت است و در این مقاله سعی می‌کنیم دلیل آن را توضیح دهیم. ظاهراً، توییت ایلان ماسک، بیل گیتس را به خاطر رابطه‌اش با یکی از کارمندان مایکروسافت که منجر به طلاق از همسرش، ملیندا گیتس، شد، تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از دلایلی که ماسک مخترع سرمایه‌گذار از بیل گیتس عصبانی است این است که مایکروسافت سابق قبلاً تلاش کرده بود تا ارزش سهام تسلا را به ارزش نیم میلیارد کاهش دهد که می‌توانست قیمت سهام تسلا را به سمت پایین بکشاند.

کاربر توییتر Whole Mars Catalog که تصاویری از مکالمه ادعایی بین ایلان ماسک و بیل گیتس را به اشتراک گذاشته بود، ادعا کرد که بیل گیتس ظاهراً به ایلان ماسک پیامک ارسال کرده است تا در مورد مباحث انسان دوستانه و در مورد تغییرات آب و هوایی صحبت کنند. با این حال، ایلان ماسک با گیتس روبرو شده بود و از او پرسیده بود که آیا او هنوز قصد نیم میلیارد تاثیر در سهام تسلا دارد یا خیر.

اسکرین شات‌ها حاوی مکالمه‌ای بین ایلان ماسک و بیل گیتس است. این اسکرین شات‌ها پیام متنی بیل گیتس را نشان می‌داد که در آن به ایلان ماسک به خاطر موفقیت اسپیس ایکس تبریک می‌گفت. در پاسخ، ماسک از گیتس می‌پرسد که آیا او هنوز قصد نیم میلیارد تاثیر در سهام تسلا دارد؟ گیتس آن را تایید می‌کند و می‌گوید: «متاسفم که می‌گویم، من آن را (شرط) بسته‌ام»، به این معنی که گیتس همچنان موقعیت‌های کوتاه قابل توجهی در تسلا دارد که می‌تواند قیمت سهام تسلا را مختل کند.

علاوه بر این، گیتس همچنین اضافه می‌کند که او می‌خواست در مورد امکانات بشردوستانه بحث کند. ماسک عصبانی به بیل گیتس پاسخ می‌دهد و می‌گوید که او نمی‌تواند فعالیت‌های بشردوستانه خود را در مورد تغییرات آب و هوایی جدی بگیرد، زمانی که اومی خواهد سهام تسلا را تهت تاثیر بگذارد، شرکتی که بیشترین تلاش را برای حل تغییرات آب و هوا انجام می‌دهد. این کاربر توییتر همچنین ایلان ماسک را برای تایید صحت این حادثه تگ کرد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر توییتر گفت که درست است، اما او آن را به نیویورک تایمز فاش نکرد. آن‌ها حتماً آن را از طریق دوستان دوستان دریافت کرده اند. ماسک افزود: من از چندین نفر در TED شنیدم که گیتس هنوز نیم میلیارد دلار در مقابل تسلا کوتاهی کرده است، به همین دلیل از او پرسیدم، بنابراین موضوع کاملاً محرمانه نیست.

جالب اینجاست که ایلان ماسک در سبک تکرار نشدنی خود، نه تنها بیل گیتس را با میم اولیه خود ترول کرد، بلکه انتقاد ریزی نیز به توئیترداشت، شرکتی که او سعی در تصاحب آن داشت. ایلان ماسک به توییت خود پاسخ داد که در آن بیل گیتس را ترول کرده بود و گفت که شورای ممنوعیت سایه در حال بررسی این توییت است. اساسا، ایلان ماسک در مورد عملکرد مخفی توییتر صحبت می‌کرد که در آن غول رسانه‌های اجتماعی تمایل دارد دسترسی به توییت‌ها و نظراتی را که به نظر می‌رسد با آن‌ها مخالف است محدود کند. در این مورد، کاربر واقعاً نمی‌داند که توییت آن‌ها محدود شده است، اما توییتر خودسرانه توییت را بدون هیچ اطلاع رسانی به کاربر سایه ممنوع می‌کند.

بر اساس گزارش ها، ایلان ماسک ۴۶.۵ میلیارد دلار تامین مالی سهام را برای خرید شرکت توییتر تنظیم کرده است. این سرمایه گذار میلیاردر همچنین در حال بررسی خرید مستقیم سهام از سهامداران است. ایلان ماسک در نظر دارد تا سقف ۳۳.۵ میلیارد دلار به تنهایی شامل ۲۱ میلیارد دلار سهام و ۱۲.۵ میلیارد دلار وام حاشیه‌ای در مقابل برخی از سهام شرکت تسلا برای سرمایه گذاری در توییتر بپردازد.

بر اساس پرونده روز پنجشنبه، ماسک همچنین در حال بررسی پیشنهاد مناقصه برای خرید تمام سهام شرکت از سهامداران است، اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است. این پرونده نشان داد که گروهی از بانک‌ها به رهبری مورگان استنلی آماده هستند به ماسک ۲۵.۵ میلیارد دلار وام بدهند.

این اصطلاح یک تکنیک معاملاتی است که در آن سرمایه گذار سهام را ابتدا با نرخ بالاتری می‌فروشد، اما بعداً وقتی قیمت‌ها پایین آمد، آن‌ها را خریداری می‌کند. یک معامله گر ممکن است زمانی تصمیم به کوتاه کردن اوراق بهادار بگیرد که معتقد است قیمت آن اوراق بهادار احتمالاً در آینده نزدیک کاهش می‌یابد.

گیتس نیم میلیارد موقعیت فروش تسلا را در اختیار دارد که این وضعیت برای ایلان ماسک بد است، زیرا معاملات کوتاه مدت گسترده توسط نهاد‌های با نفوذی مانند بیل گیتس احتمالاً باعث ایجاد وحشت در بازار می‌شود و منجر به کاهش قیمت سهام در آینده می‌شود. شاید ماسک فکر می‌کرد که گیتس برای به دست آوردن اهرم فشار بر ایلان ماسک، موقعیت‌های کوتاه تسلا را در اختیار دارد، از این رو ممکن است از بیل گیتس عصبانی بوده باشد. توئیت ماسک در تمسخر بیل گیتس به سرعت در توییتر تبدیل شده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18101

ارسال نظر