ماسک آماده خرید سهام می‌شود

ماسک آماده خرید سهام می‌شود

گروهی متشکل از ۱۸ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا جمعه (امروز) نامه‌ای به اعضای هیات ‌مدیره توییتر ارسال کردند و از آنها خواستند تمام سوابق و مطالب مربوط به پیشنهاد ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا برای خرید توییتر را حفظ کنند.

در این نامه که به امضای جیم جردن، جمهوری‌خواه ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان و دیگران رسیده، آمده است: «در حالی که کنگره به بررسی فناوری بزرگ و چگونگی محافظت از حقوق آزادی بیان آمریکایی‌ها ادامه می‌دهد، این نامه به عنوان یک درخواست رسمی است که تمام سوابق و مطالب مربوط به پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر، از جمله بررسی و پاسخ این رسانه به این پیشنهاد و ارزیابی توییتر از منافع سهامدارانش با توجه به پیشنهاد ماسک را حفظ کنید.»

بسیاری از جمهوری‌خواهان پیش‌بینی می‌کنند که کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات نوامبر دوباره به دست بگیرند که به آنها اجازه می‌دهد تا تحقیقات رسمی در مورد توییتر و احضاریه احتمالی سوابق تسلا را آغاز کنند.

جمهوری‌خواهان از توییتر به دلیل اقداماتی مانند ممنوعیت حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت پس از حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده انتقاد کرده‌اند.

ماسک روز پنجشنبه گفت که ۴۶.۵ میلیارد دلار تامین مالی سهام برای خرید توییتر در نظر گرفته و طبق پرونده‌ای که در رگولاتورهای ایالات متحده منتشر شده، در حال بررسی پیشنهاد خود به طور مستقیم به سهامداران است.

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان بر اساس آمار فوربس، در ۱۴ آوریل بهترین و آخرین پیشنهاد نقدی ۴۳ میلیارد دلاری را به هیات مدیره توییتر ارائه کرد و گفت که این شرکت رسانه‌های اجتماعی برای رشد و تبدیل شدن به یک پلتفرم رایگان باید خصوصی شود.

ماسک همچنین در حال بررسی یک پیشنهاد مناقصه برای خرید تمام سهام شرکت از سهامداران است، اما با توجه به پرونده، تصمیمی برای انجام این کار ندارد

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17938

ارسال نظر