پرواز همای بر اثر کرونا در بیمارستان بستری است

وزیر امور خارجه کشورمان که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در قرنطینه به سر می برد، با انتشار پستی تاکید کرد که با وجود شرایط کنونی تلاش برای پیگیری حقوق ملت ایران به هیچ وجه متوقف نشده است.

 پرواز همای بر اثر کرونا در بیمارستان بستری است

سعید جعفرزاده احمد سرگورابی معروف به پرواز همای که شامگاه یکشنبه، ۲۳ آبان ماه خبر بستری شدنش در بیمارستان به علت ابتلاء به کرونا در فضای مجازی منتشر شد، اعلام کرده است که شرایط جسمی اش رو به بهبود است.

سیدامیر مصباح معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با اشاره به بستری شدن پرواز همای -از خوانندگان مطرح سنتی کشور - در یکی از بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد: حال عمومی پرواز همای مساعد گزارش شده است.

به گفته دکتر محقق پزشک معالج وی در آزمایشات اولیه ریه این خواننده گیلانی ۲۰ درصد درگیر بوده که به همین دلیل درمان‌های ضد ویروسی برای او آغاز شد.

وی با بیان اینکه آزمایشاتی که صبح امروز از وی انجام شده نشان دهنده بهبود وضعیت او است، گفت: این خوانند دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده و دارای بیماری زمینه‌ای نیست.

پرواز همای کیست؟

سعید جعفرزاده احمدسرگورابی با نام هنری پرواز همای متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است. او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا  (Disney Hall)،کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های پرواز همای است.
اجرای موزیکال داستانهای مثنوی و آثار شعرای بزرگ کشور همچون اپراهای «موسی و شبان»، «مرغ سحر» و «عقل و عشق و آدمی» به رهبری شهرداد روحانی از جمله کارهای نو و بدیع این هنرمند گیلانی است.
از آلبوم های موسیقی پرواز همای نیز می توان به «در شب گیسوان تو» و «سرزمین بیکران» اشاره کرد.

او کنسرت های متعددی را با گروه مستان با عنوان «مستان و همای» برای حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از نابودی حیوانات به روی صحنه برد.

پرواز همای : رو به بهبودم

 

 

سعید جعفرزاده احمد سرگورابی معروف به پرواز همای که شامگاه یکشنبه، ۲۳ آبان ماه خبر بستری شدنش در بیمارستان به علت ابتلاء به کرونا در فضای مجازی منتشر شد، با تاکید بر اینکه به خبرهای کذب توجه نکنید، اعلام کرده است که شرایط جسمی اش رو به بهبود است

این خواننده موسیقی سنتی ایرانی در اینستاگرام خود نوشته است: 

«بنام یزدان بخشاینده
حال من خوب است مثل حال گل
حال گل در چنگ چنگیز مغول

سپاس از ابراز نگرانی همه ی دوستان و هواداران

حالم رو به بهبود هست و جای نگرانی نیست
به خبرهای کذب توجه نکنید

به امید دیدار همه ی شما
ارادتمند شما همای بیست و سوم آبان»

گوش کنیددلتنگی آهنگ محمد اصفهانی منتشر شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2113

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر