امیرعبداللهیان: نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکره شویم

ما نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکرات وین شویم، اما فرمت وین را قبول داریم

 امیرعبداللهیان: نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکره شویم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه) پس از برگزاری دومین نشست کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران در نشستی خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی درباره مذاکرات برجام هم بیان کرد: ما قصد نداریم رفت و آمدهای آقای گروسی به ایران را هیجانی کنیم. ما توافق کلی بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران را داریم که شکل می‌گیرد و برای سفر آقای اسلامی و بالعکس توافق می‌شود. ذکر تاریخ و زمان مهم نیست.

وی افزود: ما مذاکرات هسته‌ای را از دو هفته پیش در تهران کلید زدیم. گفتگوهای معاون سیاسی و آقای مورا شروع شد. امروز آقای باقری در بروکسل حضور دارد برای تکمیل گفتگوها.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما با آقای مورا درباره این گفتگو می‌کنیم که زمانی که وارد مذاکره با ۱+۴ می‌شویم چگونه مذاکره و تمرکز کنیم تا همه طرف‌ها به تعهدات خود برگردند و برگشتن آنها آورده مهمی برای ما نخواهد بود، بلکه چگونه نشان خواهند داد که تحریم‌های ذیل برجام بر علیه ایران برگشته خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکرات وین شویم، اما فرمت وین را قبول داریم. اما در گفتگو با آقای مورا درباره تاریخ برگشتن به مذاکرات گفتگو می‌کنیم  که دیر نخواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1479

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر