چالش تیک­تاکی درست کردن «آب­نبات» فاجعه آفرید

تقلید از «بازی مرکب» کودکان را سوزاند

چالش تیک­تاکی « بازی مرکب » باعث شد مردم زیادی به ویژه در قاره آسیا از مراحل تهیه این آب­نبات فیلم و عکس گرفته و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند

تقلید از «بازی مرکب» کودکان را سوزاند

چالش سریال «بازی مرکب» باعث سوختگی شدید کودکان شد. اخیرا چالشی به نام چالش «آب­نبات» در شبکه اجتماعی تیک­تاک راه افتاده است که از کاربران می­ خواهد به تقلید از این سریال کره­ای، آب­نبات­ های شکری با تصاویر نمادین این سریال درست کنند و آنها را بدون اینکه بشکند، از قالب خارج کنند.

چالش تیک­تاکی « بازی مرکب » باعث شد مردم زیادی به ویژه در قاره آسیا از مراحل تهیه این آب­نبات فیلم و عکس گرفته و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. اما در این بین، تعدادی از کودکان نیز به در این چالش آب­نباتی شرکت کردند که بر اساس گزارش ­ها باعث شده شماری از آنها دچار سوختگی خفیف تا شدید شوند.

بر اساس گزارش­ ها این کودکان در مرحله آب کردن شکر روی شعله و تبدیل آن به ورقه‌های نازک همچنین قالب زدن اشکال مختلف دچار آسیب شدند. صدمه پوستی وارد شده به یکی از این کودکان آنقدر جدی و عمیق بود که دکترها اعلام کردند برای درمان به پیوند پوستی نیاز دارد.

در همین رابطه سه کودک استرالیایی که در تلاش برای انجام چالش تیک­تاکی اسکویید گیم بودند، روانه بیمارستان شدند.

آب کردن شکر به دمای بالاتری از جوشاندن آب نیاز دارد و طی این فرایند، شکر مذاب، حالت چسبندگی پیدا می‌کند که خطرآفرین است.

چند هفته پیش مقامات نیویورک که نگران آسیب­ های این سریال کره­ای بین کودکان بودند، لباس‌های مخصوص بازیگران این سریال برای هالووین امسال را ممنوع کردند.

بازی مرکب، یک سریال خشن و خونین ساخت کره‌ جنوبی است که به یکی از محبوب­ ترین برنامه‌های تاریخ نت‌فلیکس

تبدیل شده است.

موضوع این سریال، داستان شرکت‌کنندگانی است که به خاطر مشکلات مالی در بازی‌هایی با عواقب ناگوار شرکت می‌کنند تا شاید میزان قابل توجهی پول برنده شوند.

اگرچه این سریال چالش­ هایی را به دنبال داشت، اما باعث توفیق چشمگیر سازندگان و نتفلیکس شد.

با پخش سریال « بازی مرکب » در شبکه خانگی نت‌فلیکس، تعداد مشترکان این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (۲۰۲۱) افزایش یافت و طی این مدت، بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به تعداد مشترکان این شرکت آمریکایی اضافه شده که حدود دو برابر فصل قبلی (سه ماهه دوم سال) بوده است.

این سریال که زبان اصلی آن کره‌ای است و به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی بر روی نت‌فلیکس قرار گرفته، تبدیل به پربیننده‌ترین محصول این شبکه فیلم خانگی در بیش از ۹۰ کشور جهان شده است. گفته شده که ۱۴۲ میلیون خانواده از حدود ۴ هفته پیش که اکران آنلاین آن آغاز شد، این سریال را تماشا کرده‌اند.

گفته شده هزینه ساخت این سریال بیش از ۲۱ میلیون دلار بوده؛ این در حالیست که ارزش آن حالا بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1741

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر