سریال کره‌ای بازی مرکب درآمد شرکت نت‌فلیکس را افزایش داد

آمارهای شگفت‌انگیز از سریال "بازی مرکب"

بازی مرکب' تبدیل به پربیننده‌ترین محصول نت‌فلیکس در بیش از ۹۰ کشور جهان شده است

آمارهای شگفت‌انگیز از سریال "بازی مرکب"

با پخش سریال 'بازی مرکب ' در شبکه خانگی نت‌فلیکس، تعداد مشترکان این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (۲۰۲۱) افزایش یافته است.

 

در طی این مدت، بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به تعداد مشترکان این شرکت آمریکایی اضافه شده که حدود دو برابر فصل قبلی (سه ماهه دوم سال) بوده است.

این سریال که زبان اصلی آن کره‌ایست و به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی بر روی نت‌فلیکس قرار گرفته، تبدیل به پربیننده‌ترین محصول این شبکه فیلم خانگی در بیش از ۹۰ کشور جهان شده است.

گفته شده که ۱۴۲ میلیون خانواده از حدود ۴ هفته پیش که اکران آنلاین آن آغاز شد، این سریال را تماشا کرده‌اند.افزایش سود شرکت آمریکایی نت فلیکس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در حالیست که این شبکه خانگی فیلم و سریال سال ۲۰۲۱ میلادی را با رکود آغاز کرده بود؛ رکودی که پس از اقبال گسترده آغاز همه‌گیری کووید و خانه‌نشینی مردم اتفاق افتاد.

نت‌فلیکس انتظار دارد در فصل آخر سال جاری میلادی ۸ و نیم میلیون نفر دیگر به تعداد مشترکانش اضافه کند؛ این پیش‌بینی در پی پخش فیلم سریال‌های محبوبیست که "بازی مرکب" فقط یکی از آنهاست.

گفته شده هزینه ساخت این سریال بیش از ۲۱ میلیون دلار بوده؛ این در حالیست که ارزش آن حالا بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

بازی مرکب داستان گروهی از افرادیست که به دلیل مشکلات مالی برای بردن یک جایزه کلان در مراحل مختلف وارد چرخه‌ای از بازی‌ها می‌شوند؛ باختن در این بازی‌ها معادل از دست دادن جان است و فرصتی برای جبران اشتباه نیست.در این سریال ۴۵۶ نفر برای برد جایزه اول که معادل ۳۹ میلیون دلار است وارد بازی‌هایی با عواقب تلخ می‌شوند؛ از جمله تیله بازی و طناب کشی گروهی روی پل.

به عنوان مثال در مورد طناب کشی، گروه بازنده از بالای پل به پائین پرت می‌شوند و همگی جان خود را از دست می‌دهند.

به مرور زمان به دلیل جان باختن شرکت کنندگان از تعداد آنها کم می‌شود.

از دیگر محصولاتی که فصل جدید آن اخیرا در نت‌فلیکس به نمایش درآمده و به فروش این شرکت آمریکایی کمک کرده، سریال اسپانیایی "خانه کاغدی" بوده است.

در ۴ هفته اول نمایش این سریال بیش از ۶۹ میلیون نفر فصل جدید آن را تماشا کردند.

درآمد شرکت نت‌فلیکس در سه ماهه سوم به نزدیک ۷/۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

 
شرکت‌های چینی اقدام به تولید لباس‌های به کار رفته در این سریال کرده‌اند

منبع تصویر،GETTY IMAGES |شرکت‌های چینی بصورت انبوه اقدام به تولید لباس‌های به کار رفته در این سریال کرده‌اند

با اینکه مدت زمان زیادی از پخش این سریال کره‌ای نمی‌گذرد، اما "بازی مرکب" در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مینا قیاس پور، مدیر دوبلاژ این سریال به زبان فارسی به خبرگزاری ایسنا گفته است: "در سریال بازی مرکب اینگونه نبود که سانسور زیادی داشته باشیم و به مشکل بر بخوریم. علتش هم این است که کره‌ای‌ها کلا از لحاظ سنتی خیلی شبیه ما هستند و در فیلم و سریال‌هایشان آنقدر باز به داستان نمی‌پردازند."

این سریال کره‌ای در آستانه مراسم هالووین به اکران درآمده و بعضی فروشندگان هم با الهام از طرح لباس‌های به کار رفته در آن، شروع به فروش طرح‌های مشابه کرده‌اند.

"بازی مرکب" روایتی انتقادی از بی‌عدالتی اجتماعیست که در آن افراد فقیر در بازی مرگ و زندگی برای زنده ماندن و بردن جایزه رقابت می‌کنند که همه اینها مایه سرگرمی ثروتمندان است.

منبع: بی بی سی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1150

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر