کارگردان فیلم مارمولک: :حسن روحانی می خواست مرا محاکمه کند

روایت کمال تبریزی از اکران «مارمولک» با حسن روحانی؛در شورای امنیت ملی برای «مارمولک» قهقهه زدند

کارگردان فیلم مارمولک: :حسن روحانی می خواست مرا محاکمه کند

کمال تبریزی کارگردان فیلم مارمولک  در گفت‌وگویی تصویری خاطره‌ای از اکران «مارمولک» برای مسئولین و خانوادشان تعریف کرد. او  گفت:«در حالی که این فیلم حساسیت‌ مسولین را برانگیخت، بسیار مورد استقبال خانواده آن‌ها قرار گرفت به نحوی که سالن از خنده منفجر شد.»

️ کمال تبریزی :

- «دست‌انداز» از سخت‌ترین فیلم‌هایی بود که ساختم و هیچ ارتباطی به حوادث سال‌های اخیر ندارد.

- سخت‌ترین فیلمی که ساختم «لیلی‌ با من است» بود، به من می‌گفتند تو می‌خواهی رزمنده‌ها را مسخره کنی!

- مجید پورطباطبایی در راهروهای ارشاد به من می‌گفت: کمال تبریزی از تمام قدرتم استفاده می‌کنم که تو لیلی با من است را نسازی.

- «مارمولک» در سالنی برای اعضای شورای عالی امنیت ملی نمایش داده شد و سالن از خنده حاضران منفجر شد.

برخلاف خنده حضار آقای روحانی گفت: جلوی نمایش این فیلم باید گرفته شود و شما باید محاکمه بشوید.

- من فیلمی را به یادگار می‌گذارم که دعایم کنند و نفرینم نکنند.

- برای حیطه‌های مقدس جمعی باید احترام قائل باشیم و به آن حیطه نباید وارد شویم.

- مسئولان خوشحال نشوند که یکی دو تا فیلم به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده است، اگر فیلم ارزش‌های سینمایی نداشته باشد مثل یک ماده مخدر عمل می‌کند.

مارمولک فیلمی ایرانی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و با بازی پرویز پرستویی است که در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. داستان این فیلم اقتباسی از فیلم‌های ما فرشته نیستیم (۱۹۸۹) و زائر (۱۹۲۳) به نویسندگی و کارگردانی چارلی چاپلین است که با بومی‌سازی قصه فیلم، نگاهی متفاوت به مسئله روحانیت و جامعه دارد. آهار و مسجد و مدرسه حاج قنبرعلی خان تهران از مکان‌های اصلی فیلم‌برداری این فیلم بودند.

این فیلم در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. پس از یک دهه از پایین کشیدن این فیلم از پرده سینماها، سی‌دی‌های مارمولک در سال ۱۳۹۴ به صورت محدود عرضه و در فروردین ۱۳۹۹ به‌طور رسمی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، حسن روحانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، محمدرضا مهدوی‌کنی، دبیرکل وقت جامعه روحانیت مبارز و جعفر سبحانی، از مدرسان حوزه علمیه قم از جمله روحانیون پرنفوذی بودند که خواستار توقف اکران مارمولک شدند.مارمولک پس از حدود دو دهه از زمان اکران کوتاه مدتش در سینماهای ایران، نوروز ۱۴۰۱ برای نخستین بار از شبکه یک و شبکه نمایش پخش شد

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105534

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر