علی ضیا: این بلاها را منِ مجری تلویزیون سر مردم درنیاوردم!

علی ضیا درباره تنزل ذائقه مردمی و علاقمندی به سلبریتی ها و اینفلوئنسرها و اینکه تلویزیون در این فرایند چه نقشی دارد، اظهار کرد: من این نگاه را ندارم که مجریان و تلویزیون ذائقه مردم را تغییر داده‌اند. عوامل بسیاری در این موضوع نقش دارند.

علی ضیا: این بلاها را منِ مجری تلویزیون سر مردم درنیاوردم!

علی ضیا درباره تنزل ذائقه مردمی و علاقمندی به سلبریتی ها و اینفلوئنسرها و اینکه تلویزیون در این فرایند چه نقشی دارد، اظهار کرد: من این نگاه را ندارم که مجریان و تلویزیون ذائقه مردم را تغییر داده‌اند. عوامل بسیاری در این موضوع نقش دارند.

او در همین زمینه ادامه داد: حتی مشکلات اقتصادی و تغییرات اجتماعی یا اینستاگرام هم در این تغییر ذائقه تأثیرگذار است. نمی‌توانیم جداگانه سهمی برای اینها قائل شویم. اینها عواملی درهم‌تنیده هستند. خلاصه اینکه این بلاها را منِ مجری تلویزیون سر مردم درنیاوردم! همه می‌دانیم مشکلاتی در جامعه است که باعث می‌شود ذائقه مردم تغییر کند.

علی ضیا در نشست خبری طرح انتخاب چهره مردمی سال که پیش از ظهر یکشنبه، ۸ اسفند در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، تاکید کرد: «انتخاب چهره مردمی» ارزش جنگیدن را دارد.

چهره هایی که حتی حاضر به تبلیغ برای خودشان هم نیستند

به گزارش ایسنا، در این نشست، علی ضیا مجری و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «فرمول یک» اظهار کرد: تقریباً همه نامزدهای انتخاب چهره سال حاضر نبودند برای انتخاب خودشان تبلیغ کنند. من خاطرم هست یک روز از آقای اسماعیل آذری‌‍‌نژاد که یکی از برگزیدگان ما بود خواستم که لااقل یک استوری از فعالیت‌هایش و این که در این طرح نامزد شده در صفحه شخصی خودش بگذارد. صفحه ای که اتفاقاً دنبال‌کننده میلیونی هم نداشت و شاید دو هزار دنبال کننده داشت؛ ایشان خیلی ناراحت شد و گفت من هرگز این کار را نمی‌کنم.

ضیا افزود: شاید اگر من در برنامه‌ای مشابه باشم که نیاز به تبلیغ دارد به  دوستان رسانه‌ای خودم زنگ بزنم و از آن ها بخواهم خبر حضور من را استوری کنند. من آن جا بود که فهمیدم روحیات این‌گونه افراد چقدر با روحیه غالب جامعه متفاوت است. ما با عزیزان زحمتکشی مواجه هستیم که مردم آنها را نمی‌شناسند و خودشان هم به خاطر خضوع و فروتنی برای شناخته‌شدن تلاشی نمی‌کنند و این کار ما را سخت می‌کند.

انتخاب چهره مردمی ارزش جنگیدن را دارد

مجری برنامه «فرمول یک» یادآور شد: شاید مهم‌ترین کاری که من می‌توانم در زندگی خودم بکنم این باشد که چهره‌هایی را که بدون هیچ چشمداشتی به فکر کمک به همنوع هستند، بی ادعا از جان و مالشان گذشتند و در گذشته و اکنون برای ایران جنگیدند معرفی کنم. من بارها به همکارانم در «فرمول یک» گفته‌ام که شاید انتخاب چهره مردمی در تلویزیون دیده نشود و مردم هم از آن استقبال نکنند، اما واقعاً ارزشش را دارد که به خاطرش تلاش کنیم و بجنگیم.

وی درباره چگونگی کشف سوژه‌ها و راستی آزمایی آنها توضیح داد: ما یک گروه تحقیق داریم که هم در تهران و هم در شهرستان‌ها فعال است و سال‌ها است با آنها کار می‌کنیم. اغلب اعضای آن را هم خبرنگاران سرویس‌های اجتماعی در خبرگزاری ها و مطبوعات تشکیل می‌دهند. راستی‌آزمایی سوژه‌های چهره مردمی در چند مرحله اتفاق می افتد. گاهی با خبرنگاران و مدیران استانی صداوسیما در آن منطقه‌ای که سوژه‌ها فعالیت می‌کنند ارتباط می گیریم؛ ضمن اینکه با بخش عمده‌ای از آنها به صورت حضوری صحبت کردیم و در این روند تعدادی از افراد کنار گذاشته شدند، چون احساس کردیم که ممکن است با اهداف و معیارهای این طرح همخوانی نداشته باشند.

غیبت یک‌ساله از آنتن تلویزیون

ضیا درباره غیبت یک‌ساله خود از آنتن تلویزیون نیز تاکید کرد: در دوران فعالیت رسانه‌ای من، برای اولین بار است که از یک عید نوروز تا نوروز بعدی برنامه نداشته‌ام. شاید به این خاطر باشد که به گواه آمار، «فرمول یک» پربیننده‌ترین برنامه تاریخ شبکه یک سیما بود! (با خنده) واقعیت این است که هیچ‌گاه مشکلی بین من و مدیران شبکه یک سیما وجود نداشته است ما اوایل تابستان امسال طرح برنامه را به مدیران شبکه ارائه کردیم و خود من جلساتی با آقای زین‌العابدین مدیر محترم شبکه یک سیما داشتم و این ارتباط همچنان حفظ شده است، اما بالاخره گاهی اتفاقاتی می‌افتد و بوروکراسی حاکم بر سازمان صداوسیما کارها را کُند می‌کند. خدا راشکر الان هم رابطه من با ایشان خوب است و آقای زین العابدین هم به من لطف دارد.

فقط مجریان یا تلویزیون در تغییر ذائقه مردم موثر نبوده

وی درباره تنزل ذائقه مردمی و علاقمندی به سلبریتی ها و اینفلوئنسرها و اینکه تلویزیون در این فرایند چه نقشی دارد نیز اظهار کرد: من این نگاه را ندارم که مجریان و تلویزیون ذائقه مردم را تغییر داده‌اند. عوامل بسیاری در این موضوع نقش دارند. حتی مشکلات اقتصادی و تغییرات اجتماعی یا اینستاگرام هم در این تغییر ذائقه تأثیرگذار است. نمی‌توانیم جداگانه سهمی برای اینها قائل شویم. اینها عواملی درهم‌تنیده هستند. خلاصه اینکه این بلاها را منِ مجری تلویزیون سر مردم درنیاوردم! همه می‌دانیم مشکلاتی در جامعه است که باعث می‌شود ذائقه مردم تغییر کند.

ضیا درباره استقبال خانم‌ها از طرح انتخاب چهره مردمی علی رغم محدودیت ها و طرز تفکری که در برخی نقاط ایران درباره فعالیت های زنان وجود دارد، گفت: همین که بخش عمده‌ای از نامزدهای انتخاب چهره مردمی از بین خانم‌ها هستند، نشان‌دهنده تأثیر این برنامه بر این قشر از جامعه است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10160

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر