معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

حرف زدن ما معممین در زمینه حجاب روی خیلی‌ها اثر ندارد

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در خصوص دکوراسیون منزل هم روایت داریم، ولی متاسفانه نظامات سکولار به ما اجازه نمی دهد که وارد جریان حل مشکلات شویم.

حرف زدن ما معممین در زمینه حجاب روی خیلی‌ها اثر ندارد

اعتمادآنلاین نقل از حوزه نوشت: معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در خصوص دکوراسیون منزل هم روایت داریم، ولی متاسفانه نظامات سکولار به ما اجازه نمی دهد که وارد جریان حل مشکلات شویم.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید لشکر مردمی ساخت. نباید صرفا مبلغین تنها وارد میدان شوند.

مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های عزت زمانی را می‌خوانید:

- تبلیغ دین و تبلیغ نظام اسلامی از جمله مهمترین وظایف طلاب است.

- وقتی تبلیغ، اول باشد نظامات دیگر باید پشت سر آن قرار گیرد. ما این مشکل را در سازمان تبلیغات هم داریم. پژوهشکده برای بسیاری از مدیران تبلیغی ما بیشتر از امور تبلیغی شان دارای اهمیت است.

- در زمانی که بودجه کم شد اولین جایی که تعطیل شد مرکز پاسخگویی به سوالات بود.

- بدنه شکلی تبلیغ برای ما یک سازوکار خاص است که دارای خلأهای مختلف است.

- وقتی می خواهیم در خصوص عفاف و حجاب و مسایل انقلاب اسلامی حرف بزنیم در حوزه مبانی کار کنیم و به تولید محتوا می پردازیم. اساسا تبلیغ ما در این حد و قواره نیست و این امر یک نقطه ضعف است.

- تبلیغ با یک محتوای خاص و یک طرفه و... که عادت دستگاه تبلیغی است در میدان جدید دچار چالش های عدیده است. خود این دستگاه تبلیغ سنتی یک جریان خاص است.

- جریان جهاد تبیین با حد اطلاعات امروز در اختیار مردم با این دستگاه کمتر گره می خورد. آنچه گره ذهنی جوان امروز را باز می کند نوع انتقال به جوان است که این امر نیازمند یک رفتار تبلیغی است. در این زمینه کارهایی را در پیشتر در سازمان آغاز کردیم.

- مبلّغ با رفتار سابق خود نمی تواند دایره اثر خود را پیش ببرد. مثلا زمانی که یک مبلّغ در یک منطقه حضور پیدا می کند می‌تواند پایین منبر خود شبکه ای از کارها و حرف هایی را مطرح کند این یک کار مهم است.

- بیان صرف کفایت نمی کند و باید وارد میدان شد.

- باید لشکر مردمی ساخت. نباید صرفا مبلغین تنها وارد میدان شوند.

- یقین داریم که حرف زدن ما معممین در زمینه حجاب امروزه روی خیلی ها اثر ندارد، ولی صدها خانم هستند که با نیمچه حجاب نیز می توانند روی مسئله حجاب کار جدی و قوی داشته باشند.

- بیش از ۶۰ درصد خانم ها شل حجاب گفته اند که اگر یک تذکر نرم باشد، آن تذکر را می پذیرند. برخی دیگر اصلا خود را بی حجاب نمی دانند.

- متأسفانه دایره اثرگذاری کمتر شده است.

- امروزه همه تصور دارند که همه مسایل را باید روحانیت حل کند! چون لباس پوشیده است.

- اگر جریان محتوای تبلیغ می خواهد رشد کند باید وارد فاز حل مشکلات شد .

- در خصوص دکوراسیون منزل هم روایت داریم، ولی متاسفانه نظامات سکولار به ما اجازه نمی دهد که وارد جریان حل مشکلات شویم.

- در یک سفر خارجی همه مدیران ما دریافتند که اگر در حوزه به خوبی کار کنیم همه مشکلات در دنیا حل می شود. پایگاه و خاستگاه ما از حوزه است. دنیا به دنبال این است که ببیند حوزه ما چه می سازد و چه محتوایی از ما می تواند بگیرد.

- نکته دیگر اینکه سرمایه ما در دستگاه ارتباط با مردم در ضمیر است. درست است که جنگ امروز جنگ روایت است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98902

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر