خبر جدید سخنگوی قوه قضاییه پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان

سخنگوی قوه قضاییه گفت : ابعاد مختلف پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان مشخص و تحقیقات تمام شده است

خبر جدید سخنگوی قوه قضاییه پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان

سخنگوی قوه قضاییه گفت : ابعاد مختلف پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان مشخص و تحقیقات تمام شده است

وی درباره اقدامات قوه قضاییه در خصوص حمله به سفارت کشور آذربایجان گفت: متاسفانه حمله ای که در بهمن سال گذشته به سفارت آذربایجان در تهران شد، حادثه ای غیر قابل دفاع و تلخ و ناگوار و مخل روابط دوستانه دو کشور بوده است. نگاه و نیت  کشور و قوه قضاییه این است و از این رو مقامات قضایی و امنیتی و سیاسی بر این موضوع تاکید داشتند که با عامل اصلی این حمله یا هر فردی که نقش داشته بدون اغماض برخورد قاطع و شدید و قانونی می شود. پس از تحقیقات گسترده در نقطه ای هستیم ابعاد مختلف پرونده مشخص شده و تحقیقات به اتمام رسیده است. پرونده با همکاری دولت آذربایجان به اتخاذ تصمیم نهایی منجر خواهد  شد. اطمینان می دهیم که قوه قضاییه با هر کسی که بخواهد امنیت داخلی کشور را مخدوش کند برخورد عبرت آموز و بازدارنده دارد.

وی درباره اینکه پرونده همان یک متهم را دارد گفت: بله البته در رابطه با متهمان دیگر تحقیقات انجام می شود.

ستایشی گفت: متاسفانه دولت سوئد نشان داد که خود را رویاروی میلیاردها مسلمان آزاده و جانباز قرآن و رسول مکرم اسلام قرار داده است. ورود این دولت در مواردی در سال‌های اخیر نشان داد تله زندانی ساختن و پرونده سازی ناشیانه برای حمید نوری نشان داد که کفایت سیاسی لازم را برای اتخاذ تصمیمات مدبرانه و عاقلانه در صحنه داخلی و بین المللی را ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳۰ هزار زندانی تحت پوشش دوره‌های حرفه آموزی قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه از سال گذشته هزینه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در ۶ استان رایگان شده‌اند، گفت: در استان‌های غیر برخوردار این اقدام انجام شده است.

وی با بیان اینکه استعلام پلاک درگذشته حدود یک ماه به طول می‌انجامید، گفت: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که برخط انجام می‌شوند و اقدامات برخط منجر به تسریع دادرسی می‌شوند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره هفته حقوق بشری امریکایی گفت: جنایات حقوق بشری دولت خصم آمریکا علیه ملت ایران و ملت های مختلف سیاهه و فهرست بلند بالایی را شامل می شود و مفصل است. هیچ ابزاری نیست اینکه این دولت تروریستی از آن بعنوان سلاح علیه ملت ها استفاده نکرده باشد. راه اندازی ترورهای مکرر و تروریست پروری و حمایت از گروهک منافقین و داعش و النصره و ...‌ برای به خاک و خون کشیدن ملت‌ها و استفاده از سلاح های شیمیایی و حمایت از رژیم صهیونیستی وحمایت از  صدام و غارت منابع و ... تنها بخش کوچکی از جنایات این دولت تروریستی است. آمریکا از ابزارهای علمی و فرهنگی و حقوقی و سیاسی و اخلاقی علیه ملت‌ها استفاده می‌کند و امروز تحریم ابزار اقتصادی دولت امریکا برای جنایت علیه مردم ما و زنان و بیماران و علیه بشریت است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: جنایات حقوق بشری امریکا نه علیه ایران بلکه علیه ملت‌های منطقه به وقوع پیوسته و همه از دست این جنایت‌های وقیحانه که از پشت تریبون رسمی هم به آن افتخار می‌کنند ناراحتند و معترض اند. نمونه آن ترور سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش بود که آنرا ابراز کردند و همه از ادبیات آمریکا به ستوه آمدند.

وی تاکید کرد: هفته حقوق بشری امریکایی فرصتی است تا همه دولت‌ها هم افزا شوند و به هم اندیشی بپردازند.  در این زمینه همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی تدارک شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95591

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر