وزیر خارجه به جمهوری آذربایجان می رود/دستور کار چیست

نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد نیز قرار است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۴ و ۱۵ تیر ماه در باکو برگزار شود

وزیر خارجه به جمهوری آذربایجان می رود/دستور کار چیست

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به منظور شرکت در نشست کارشناسان ارشد جنبش عدم تعهد به باکو رفت.

به گزارش عرشه آنلاین، «رضا نجفی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۱۱ تیر ماه در رأس یک هیأت کارشناسی به منظور شرکت در نشست دو روزه کارشناسان ارشد جنبش عدم تعهد که از فردا (دوشنبه) ۱۲ تیرماه در باکو آغاز می‌شود، وارد پایتخت جمهوری آذربایجان شد.  

نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد نیز قرار است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۴ و ۱۵ تیر ماه در باکو برگزار شود. 

شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست وزای خارجه عدم تعهد در باکو شرکت خواهد کرد.

حسبن امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز جمعه نهم تیر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با ابراهیم حسین طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد که نشست اضطراری شورای وزیران خارجه سازمان همزمان با نشست وزرای خارجه عدم تعهد در باکو، برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن کریم برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اول دی ماه ۱۴۰۰ سفر رسمی یک روزه‌ای به باکو داشت.

در پی حمله یک فرد مسلح با انگیزه شخصی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که به کشته شدن یکی از کارکنان سفارت و مجروح شدن ۲ نفر دیگر منجر شد، دولت آذربایجان اقدام به بستن سفارت خود در تهران کرد و دیپلمات‌های این سفارتخانه را به باکو بازگرداند. البته سرکنسولگری این کشور در تبریز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اخیرا وزرای خارجه دو کشور چهار مرتبه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. 

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی در چهارم تیر ماه سالجاری با تأکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقیمانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95301

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر