جزییات تازه از رشوه واگذاری خودروی شاسی بلند به ریاست جمهوری و دستگاههای دولتی!+ اسامی

دستگاه‌هایی که بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کرده‌اند+ اسامی

جزییات تازه از رشوه واگذاری خودروی شاسی بلند  به ریاست جمهوری و دستگاههای دولتی!+ اسامی

سایت نمایندگان نوشت : نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس، اعلام کرد که تعدادی از دستگاه‌های دولتی بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کردند.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی،  درخصوص اهدای خودروی بدون نوبت و حواله ای به برخی از دستگاه های دولتی، گفت: اسناد و مدارکی به دست ما رسیده که حاکی از آن است که برخی از دستگاه های دولتی، خودروهای خارج از نوبت (شاسی بلند) و خودروهایی با حواله های ارزان قیمت دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که درخصوص پیگیری اهدای خودروهای بدون نوبت و حواله ای به برخی از دستگاه های دولتی، باید هیئت تحقیق و تفحصی در مجلس تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی کند.

احسان ارکانی، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری گفت: پیش از این گفته شد که وظیفه اصلی آقای درویشیان بازرسی و نظارت بر دستگاه های دولتی و حوزه ریاست جمهوری در قوه مجریه است و ایشان در صحبت های خود اشاره ای به این موضوع نکردند اما اطلاعاتی به دست ما رسیده درخصوص قرارداد یکی از شرکت های خودروسازی که محصولات شاسی بلند نیز تولید می کند که تعدادی خودرو به وزارتخانه های دولتی و نهاد ریاست جمهوری واگذار کرده و این مسیر تداوم دارد.

وی همچنین در گفتگو با ایلنا افزود: یک بسته فروش ویژه برای افراد معرفی شده از وزارتخانه های مختلف توسط این خودروساز اختصاص یافته که اسامی این سازمان ها و وزارتخانه ها در اختیار ما قرار گرفته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، وزارت ورزش و جوانان و نهاد ریاست جمهوری از جمله بخش هایی است که با این خودروساز قراردادی را برای دریافت خودرو خارج از چرخه ثبت نام در سامانه و نوبت دهی امضا کرده اند و تحت عنوان فروش سازمانی خودرو دریافت کرده اند اما بازرس ویژه ریاست جمهوری یا از این موضوع بی اطلاع است یا ایشان با نادیده انگاشتن این اتفاق در دولت سعی دارند اذهان را به سمت دیگری منحرف کند.

وی با بیان اینکه مدارک این موضوع در اختیار ما قرار دارد، گفت: ما در حال پیگیری  و تکمیل مدارک هستیم و پیشنهاد داریم برای بررسی واگذاری خارج از نوبت خودرو در قوه مجریه، به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و مدیران دولتی و یا احتمالاً خانواده مدیران دولتی، کمیته ای تشکیل شود و در ادامه مجلس تصمیم خواهد گرفت با استفاده از کدام ابزار نظارتی با آن برخورد کند.

، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر اسامی دستگاه های دولتی که خودروی ارزان قیمت و یا حواله ای دریافت کرده اند را به شرح زیر اعلام کرد:

  • نهاد ریاست جمهوری
  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 
  • وزارت ورزش و جوانان
  • وزارت نیرو
  • وزارت آموزش و پرورش
  • وزارت علوم
  • وزارت راه و شهرسازی
  • سازمان تامین اجتماعی
  • سازمان برنامه و بودجه
  • سازمان صدا و سیما

 

 

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85840

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        شهیدان راه خدا کجا هستید . که مردم را در گرسنگی نگه داشتند.به خدا قسم اگر مصوبه غیرقانونی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را باطل نکند .دیوان عدالت اداری میدانم آنها را چکارکنم

      • ناشناس

        معمولا از هر ۱۰۰ هزار تا فساد تو جمهوری اسلامی یکی لو میره ، الان باید دید از نظر جمهوری اسلامی فقط حجاب جرم است یا رشوه هم جز جرم ها حساب میشود ؟

      • بی طرف

        بسیار شرمنده از این دولت ومجلسی که انتخاب کردیم خدا ما را ببخشد شهدا شرمنده ایم‌

      ارسال نظر