چه خبر از تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن؟

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس گفت: ایران برای تبادل زندانیان آمریکایی مبتنی بر منشور بین المللی حقوق بشر و مؤلفه‌های انسانی اقدام می‌کند؛ موضوعی که رعایت آن از سوی ایالات متحده هیچگاه مشهود نبوده است.

چه خبر از تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن؟

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس گفت: ایران برای تبادل زندانیان آمریکایی مبتنی بر منشور بین المللی حقوق بشر و مؤلفه‌های انسانی اقدام می‌کند؛ موضوعی که رعایت آن از سوی ایالات متحده هیچگاه مشهود نبوده است.

پیگیری تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن مبتنی بر مؤلفه‌های حقوق بشریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی، درباره تبادل زندانیان میان جمهوری اسلامی و آمریکا، گفت: بیش از یک سال قبل بود که از سوی کاخ سفید نماینده‌ای تعیین شد تا چگونگی تبادل زندانیان مورد بررسی قرار بگیرد، اما آن‌ها در این زمینه اقدامات سازنده‌ای نداشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اقدام ایران برای تبادل زندانیان مبتنی بر منشور بین المللی حقوق بشر و مولفه‌های انسانی انجام می‌شود؛ موضوعی که رعایت آن از سوی ایالات متحده هیچگاه مشهود نبوده است.

وی ادامه داد: در واقع متاسفانه آمریکایی‌ها هر چند یکبار مواضعی را نسبت به زندانیان در ایران اتخاذ می‌کنند که انگار این افراد بدون هیچ تخلفی دستگیر و مجازات شده اند در حالی که همواره مقامات کاخ سفید پس از آزادی آنها، مجبور شدند به جاسوس بودن این افراد اعتراف کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، تصریح کرد: عموما مسئولان آمریکایی مدعی هستند حبس ناعادلانه و بهره برداری از اتباع آمریکایی به عنوان یک اهرم سیاسی، ظالمانه، غیرانسانی از سوی کشورمان انجام می‌شود که مغایر با هنجار‌های بین المللی است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند از ابزار‌هایی مانند تحریم و بلوکه کردن اموال و دارایی‌های کشورمان نیز بهره ببرند؛ به عنوان مثال چندی پیش مطرح شد که آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی در قبال آزاد کردن زندانیان آمریکایی انجام خواهد شد که نشان دهنده خوی استکباری غرب است، اما ایران بر اساس مولفه‌های انسانی و بشردوستانه خودش را متعهد به انجام این کار می‌داند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85368

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر