یک نماینده مجلس تهدید به استعفا کرد

یک نماینده مجلس بخاطر بی تفاوتی مسئولان به منطقه سیستان و بلوچستان تهدید به استعفا کرد.


یک نماینده مجلس تهدید به استعفا کرد

یک نماینده مجلس بخاطر بی تفاوتی مسئولان به منطقه سیستان و بلوچستان تهدید به استعفا کرد.

نماینده مردم زابل، زهک،‌هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تداوم بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به وضعیت این منطقه از سمت خود استعفا می‌دهد.

،‌محمد سرگزی، نماینده زابل در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قهر مسئولان دولتی در ادوار مختلف با این منطقه گفت که درد و رنج مردم مظلوم سیستان را صد چندان کرده است.

 نماینده زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: یک سوال از دولتمردان دارم، آیا تا کنون از خود پرسیده اید در منطقه سیستان که حیات بیش از ۷۰ درصد مردم آن گره به دامداری، صیادی و کشاورزی خورده است امروز با از بین رفتن همه این‌ها از چه طریقی امرار معاش می‌کنند و چگونه زنده مانده اند؟ اگر چه بر زبان و روی کاغذ در اولویت هستیم و همه دل می‌سوزانند و اشک می‌ریزند، اما در عمل در هیچ اولویتی نیستیم.

وی افزود: آقایان مسئول آیا طاقت ماندن در زیر طوفان‌های ۱۲۰ روزه که امکان نفس کشیدن را از فرزندان دیار سیستان گرفته است را دارید؟ آیا می‌توانید خانواده‌های خود را در چنین شرایطی ساکن این منطقه کنید؟ بیش از هزار کارتن خواب و قبرخواب در زابل وجود دارد مسئولین مختلفی از دولت و نهاد‌های انقلابی به سیستان آمدند این وضعیت را از نزدیک دیده اند، اما اقدامی نکرده اند. شما را قسم می‌دهم تاکنون از خود پرسیده اید اگر این وضعیت در جای دیگری بود امروز چه اتفاقی می‌افتاد و دولت‌ها چگونه اقدام می‌کردند؟

وی گفت: آقای رئیس جمهور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم شریف سیستان در چندماه اخیر به شهر‌های دیگر کشور مهاجرت کرده اند یقینا می‌دانید که خالی شدن بسیاری از مناطق مرزی سیستان که به تعبیر مقام معظم رهبری تنگه احد نظام است چه تبعاتی را در حوزه امنیت کشور خواهد داشت.

وی افزود: آقای رئیس جمهور کدام رئیس جمهور و وزیر را در ادوار مختلف دارید که به محض انتخاب نخستین سفر‌های استانی اش را به سیستان و بلوچستان نداشته باشند، این همه آمدند، جلسه گرفتند، مصوبه گذراندند آیا تغییری در وضع مردمی که حتی نان شب ندارند ایجاد شده است. چقدر از مصوبات مانند پرداخت خسارت به کشاورزان، دامداران، صیادان، فعال شدن بازارچه‌های مرزی، فعال شدن معدن مس انجام شده است؟ جناب آقای رئیس جمهور و دولتمردان وعده لباس گرم شما در حال از پای درآوردن مردم سیستان است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:انفعال دستگاه دیپلماسی در خصوص آب‌های مرزی و رودخانه‌های بین المللی خصوصا رودخانه هیرمند اصلا قابل پذیرش نیست و حتما طرح استیضاح وزیر امور خارجه را در این خصوص در پی خواهد داشت و در صورت عدم عزم جدی دولتمردان جهت حل مشکلات و احقاق حقوق مردم مظلوم سیستان و ادامه بی تفاوتی‌های مسئولین مربوطه قطعا بنده به عنوان خادم مردم شریف سیستان این روند را نخواهم پذیرفت و استعفای خود را تقدیم مجلس خواهم کرد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82621

ارسال نظر