پیشنهاد امیر عبداللهیان برای هدیه برق و سوخت به لبنان

وزیر خارجه لبنان گفت: «امیرعبداللهیان به ما در بخش برق و سوخت پیشنهاد هدیه را طرح کرد، اما وزارت امور خارجه، طرف اجرایی این امر نیست و من این پیشنهاد را به مقامات مسؤول در دولت لبنان اطلاع خواهم داد».

پیشنهاد امیر عبداللهیان برای هدیه برق و سوخت به لبنان

 وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی با بیان اینکه جز خیر برای لبنان نمی‌خواهیم، گفت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور تشویق می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی در بیروت حضور دارد، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای لبنانی در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت و مهمان‌نوازی همتای لبنانی، اظهار داشت: امروز در خصوص مسائل دوجانبه، وضعیت داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، اظهار داشت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور مهم منطقه تشویق می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که مقامات لبنانی، احزاب سیاسی این کشور و همه جهات در لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در خصوص انتخاب رئیس جمهور کشورشان برخوردار هستند، عنوان کرد: از هرگونه توافقی که در بین جهات لبنانی در این خصوص شکل بگیرد، حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه ایران در این نشست خبری همچنین گفت: طرف‌های خارجی را دعوت می‌کنیم بدون مداخله در امور لبنان، از انتخاب لبنانی‌ها حمایت کنند.

وی افزود: در خصوص همکاری‌های همه جانبه ایران و لبنان با یکدیگر گفت‌وگو کردیم و آمادگی ایران برای تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری، علمی و فناوری و سایر حوزه‌ها را مورد تأکید قرار دادیم.

امیرعبداللهیان گفت که دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی وی با همتای لبنانی بر توافق اخیر ایران و عربستان، وضعیت در فلسطین و اراضی اشغاالی، تحولات اوکراین، سودان، افغانستان و لیبی متمرکز بود و افزود: روز جمعه نشست خبری در سفارت ایران در بیروت ترتیب داده شده است که در آن جا به تفصیل به سؤالات پاسخ خواهم داد.

وزیر خارجه لبنان: امیرعبداللهیان ما را در جریان جزئیات توافق ایران و عربستان قرار داد

وزیر خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان امروز، با اشاره به این‌که هر توافقی بین کشورهای همسایه به نفع لبنان است، گفت: «توافق ایران و عربستان سعودی بر روی تعدادی از کشورهای منطقه بازتاب داشته و این توافق برای صلح در منطقه مهم است».

وی افزود: امیدواریم پس از توافق عربستان سعودی و ایران، کشورمان لبنان نیز خیر پیش بیاید. ضمن این‌که عدم اختلاف و درگیری در منطقه به نفع لبنان است.

بوحبیب ادامه داد: «امیرعبداللهیان به ما در بخش برق و سوخت پیشنهاد هدیه را طرح کرد، اما وزارت امور خارجه، طرف اجرایی این امر نیست و من این پیشنهاد را به مقامات مسؤول در دولت لبنان اطلاع خواهم داد».

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان توضیح داد که وزیر خارجه ایران «یک بار دیگر، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور را در جریان این موضوع قرار خواهد داد».

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84264

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر