درباره برجام ، خبری در راه است؟ | وزیر خارجه از توافق گفت

امیرعبداللهیان: به زودی یکی‌از گام‌ها در مسیر توافق عملیاتی می‌شود

درباره برجام ، خبری در راه است؟ | وزیر خارجه از توافق گفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که مسیر تبادل پیام‌ها در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ما در مسیر دستیابی به توافق، گام‌هایی را تعریف کرده‌ایم و فکر می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی می‌شود.

وی درباره خبر جدید در این خصوص با بیان اینکه الان نمی‌توانم با جزییات در این زمینه صحبت کنم، اظهار داشت: در مسیر توافق گام‌هایی را تعریف کردیم که فکر می‌کنم در آینده نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی خواهد شد و در عین حال در پاسخ به پیامی که آمریکایی‌ها به صورت مستمر اعلام می‌کنند ما یک چارچوبی را تعریف کرده و براساس آن کار را پیش می‌بریم.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین روند مذاکرات رفع تحریم‌ها،گفت معتقدیم صرفنظر از اینکه برجام چه مقدار می‌تواند تاثیر داشته باشد، چنانچه طرف مقابل آنگونه که در پیام‌ها از مسیر رسمی به ما می‌گوید و توافقاتی که با هم دنبال می‌کنیم، اراده و نیت جدی را داشته باشد و منافع ما تامین شود، طرف‌های مقابل گزینه دیگری ندارند. به همین دلیل در قطعنامه پارلمانی اروپایی این بند حذف می‌شود و به همین دلیل آمریکایی‌ها که خیلی زودتر از سه کشور اروپایی فهمیدند که در پس اغتشاشات ایران خبری نیست و اتفاقی نخواهد افتاد، زودتر پیام دادند و تاکید و اصرار دارند برای بازگشت به برجام.

وی گفت: هر چند (آمریکایی‌ها) همچنان ریاکاری خود را ادامه می‌دهند، ولی برای ما در دستگاه دیپلماسی پیام دیپلماتیک و آن چه روی زمین اتفاق می‌افتد، مهم است و هر جا که حس کنیم منافع ملت در نقطه‌ای قرار دارد که تامین می‌شود، در آن چارچوب تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که همچنان پیام‌ها در حال تبادل است، خاطرنشان کرد:‌ ما در مسیر دستیابی به توافق، گام‌هایی را تعریف کرده‌ایم و فکر می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی می‌شود.

امیرعبداللهیان در همین ارتباط گفت: ما در پاسخ به پیام آمریکایی‌ها که به‌صورت مستمر در این زمینه انجام می‌شود، چارچوبی را تعریف کرده‌ایم و بر همان اساس پیش می‌رویم.

وی با بیان این‌که طرف‌های مقابل، گزینه دیگری در این ارتباط ندارند و به همین دلیل نیز در قطعنامه پارلمان اروپا بند عبور از برجام رای نمی‌آورد و حذف می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل آمریکایی‌ها که از سه کشور اروپایی زودتر فهمیدند که در پی اغتشاشات در ایران خبری نیست، برای بازگشت به برجام تاکید و اصرار دارند. گرچه در فضای رسانه‌ای ریاکاری خود را ادامه می‌دهند.

امیرعبداللهیان افزود: در عرصه دیپلماسی پیام‌های دیپلماتیک مهم است و همان‌طور که گفتم تبادل پیام‌ها ادامه دارد و در این روند و تبادل پیام‌ها تحقق منافع ملی کشور برای ما دارای اولویت جدی و مهم است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67989

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر