نظر امیرعبداللهیان درباره عادی سازی روابط ایران و عربستان

وزیر امور خارجه با بیان اینکه نیت و اراده لازم را برای عادی سازی روابط با عربستان داریم، گفت: معتقدیم هنوز عربستان از آمادگی لازم برای بازگشت روابط به حالت طبیعی برخوردار نیست.

نظر امیرعبداللهیان درباره عادی سازی روابط ایران و عربستان

فارس نوشت: وزیر امور خارجه با بیان اینکه نیت و اراده لازم را برای عادی سازی روابط با عربستان داریم، گفت: معتقدیم هنوز عربستان از آمادگی لازم برای بازگشت روابط به حالت طبیعی برخوردار نیست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در بیروت در نشستی خبری درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: ما با عربستان سعودی تاکنون ۵ دور مذاکره مهم در بغداد داشتیم با وزیر خارجه عربستان اتفاق نظر داریم که این گفت‌وگوها تداوم یابد.

وی افزود: در گام اول سرکنسولگری‌های دو کشور در جده و مشهد بازگشایی شود تا تسهیلات لازم کنسولی به اتباع دو کشور و کسانی که علاقه‌مند به سفرهای زیارتی در مکه مکرمه، مدینه منوره و مشهد مقدس و سایر زیارتگاه‌ها در ایران هستند، ارائه شود.

امیرعبداللهیان در عین حال یادآور شد: البته فکر می‌کنیم هنوز طرف عربستان سعودی از آمادگی لازم برای بازگشت روابط به حالت طبیعی برخوردار نیست. نیت و اراده لازم را برای عادی سازی روابط با عربستان داریم. اگر چنین نیتی به معنای واقعی در طرف سعودی نیز مشاهده شود بازگشت روابط به حالت طبیعی امری سریع و محقق شدنی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که گفت‌وگوهای ما در بغداد رو به جلو و مثبت ارزیابی می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66187

ارسال نظر